L’UJI rep la moneda commemorativa del 600 aniversari de «Converses de Morella»

23/07/2014 | SCP

• Wenceslao Rambla moneda-morella moneda

El vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, Wenceslao Rambla. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

La Universitat Jaume I ha rebut per part de l’Ajuntament de Morella la moneda commemorativa del 600 aniversari «Converses de Morella» i es converteix en la primera institució a rebre aquesta distinció. L’alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, va ser l’encarregat d’entregar la moneda al vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, Wenceslao Rambla, en el marc de la inauguració del curs d’estiu «L'arquitectura de tàpia: la seua posada en valor i utilització de la terra piconada en la construcció sostenible» que es va realitzar a Morella i Forcall del 15 al 17 de juliol.

L’alcalde de Morella va destacar la bona relació del municipi amb la Universitat Jaume I i la importància que per a la Universitat té el territori, com demostra any rere any col·laborant en l’organització de diferents activitats. «Vull agrair l’esforç que fa l’UJI per portar els cursos d’estiu al territori dins de l’aposta per acostar l'oferta formativa a la comarca dels Ports», va assenyalar durant la inauguració del curs.

El 2014 es compleixen 600 anys de la trobada entre Benet XIII (papa Lluna), sant Vicent Ferrer i el rei Ferran d’Antequera per a dirimir els problemes de l’època. Va ser una fita important per a Morella que s’ha anomenat «Converses de Morella», i que ara es commemora per a donar a conèixer la importància d’aquesta reunió i situar el municipi com a espai de reflexió cultural per a realçar els seus espais.

Més informació sobre «Converses de Morella»