La Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya tria com a acadèmic el professor de l’UJI Teófilo Sanfeliu

18/07/2014 | SCP

• Teófilo Sanfeliu teofilo-sanfeliu Teo_Sanfeliu_DLL32

Teófilo Sanfeliu, professor del Departament de Ciències Agràries i del Medi Natural. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

El professor del Departament de Ciències Agràries i del Medi Natural de la Universitat Jaume I, Teófilo Sanfeliu, ha sigut triat com a acadèmic corresponent de la Secció Primera (Física, Química i Geologia) de la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya. La Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya és una prestigiosa entitat que té el seu origen en 1944 i els seus objectius són promoure l'estudi i la recerca de les ciències farmacèutiques i afins, i actuar com a òrgan consultiu de l'Administració.

Teófilo Sanfeliu és doctor en Ciències Geològiques per la Universitat de Barcelona. És mestre nacional d'ensenyament primari, professor agregat de batxillerat i catedràtic de Ciències Naturals. És professor titular d’universitat i posseeix l’acreditació de catedràtic d’universitat. Ha sigut professor de Geologia des de l'època fundacional dels estudis universitaris a Castelló, on va ocupar diferents càrrecs acadèmics de direcció. També ha sigut director i professor de la delegació a Castelló de l'Escola de Gemmologia de la Universitat de Barcelona i director del Màster en Contaminació i Medi Ambient de la Universitat Tecnològica i Metropolitana de Santiago de Xile.

Actualment, exerceix la seua activitat en el Grau en Enginyera Agroalimentària i del Medi Rural, en el Màster de Medi Ambient i en el Màster de Professorat de la Universitat Jaume I. Ha sigut professor visitant de la Universitat de Concepción (Xile) i la Universitat de Guayaquil (Equador).

Ha dirigit 20 tesis doctorals, 15 tesines de llicenciatura i 11 treballs de fi de màster, així com quatre projectes de fi de carrera. Ha publicat més de 300 articles en revistes nacionals i internacionals i és autor de 15 llibres. Ha sigut investigador principal de més de 40 projectes de recerca finançats per institucions públiques i privades en temes relacionats amb l'estudi de la qualitat de l'aire en el clúster ceràmic de Castelló i les roques i minerals industrials. Ha sigut president del comitè organitzador dels congressos nacionals de Cristal·lografia (1989), de la Societat Espanyola de Mineralogia (1993), de la Societat Geològica d'Espanya (1995) i de la Societat Espanyola d'Argiles (1993 i 2002).

Ha sigut guardonat amb el Premi de Ciències Ciutat de Castelló en tres edicions. Va rebre el premi del Consell Social de la Universitat Jaume I en 2004. Ha sigut gestor del Pla Valencià de Ciència i Tecnologia (trienni 1995-1997) i assessor de Medi Ambient de la Diputació Provincial de Castelló. També ha sigut declarat «Científic Savi» pel govern d'Equador i ha sigut guardonat amb una de les plaques d'honor com a «Científic de l’any 2012» de l'Associació Espanyola de Científics (AEC).