Una empresa d'Espaitec crea la primera aplicació de ludificació turística Inoibérica desenvolupa una aplicació pionera que dinamitzarà l'experiència dels turistes de Castelló

21/07/2014 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  • Inoiberica inoiberica inoiberica

    L'aplicació inclou una important bateria de premis vinculats amb empreses d'hostaleria i restauració de la província. | FOTO: VOX UJI

Inoibérica, enginyeria interactiva de l'oci, empresa vinculada amb el Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (Espaitec), ha desenvolupat la primera aplicació per a mòbils capaç de generar experiències de ludificació aplicades al sector turístic. L'eina, batejada com «Amazing city: los secretos de Castelló», s'engegarà a la fi d'aquest mes de juliol i permetrà que els turistes que viatgen per la província de Castelló realitzen les seues visites com si foren part d'un joc, en el qual podran experimentar aventures de diferent temàtica i interès, així com optar a premis del sector d'hostaleria i restauració vinculats amb el projecte. 

L'objectiu d'aquesta nova aplicació és que el turista no realitze una visita sense més al llarg dels llocs d'interès, sinó que visca una aventura vinculada amb la història, la gastronomia o la cultura de la població en la qual es trobe. D'aquesta forma, quan el turista es descarrega l'aplicació en el seu telèfon mòbil, el sistema li ofereix l'oportunitat de completar una sèrie d'aventures en els diferents municipis, que triarà en funció dels seus interessos, gustos o fins i tot disponibilitat de temps. A partir d'ací, l'aplicació va guiant el turista al llarg del municipi i li va demanant que duga a terme diferents proves on el telèfon mòbil actua com a interfície i en les quals es combinen diferents tecnologies d'última generació, com ara la realitat augmentada o el visual search. En funció de l'habilitat del jugador a l'hora de resoldre in situ les diferents proves que li planteja l'aplicació, el sistema li anirà donant punts i accés a nous jocs o continguts d'interès turístic.

L'aplicació inclou una important bateria de premis vinculats amb empreses d'hostaleria i restauració de la província, que han vist en aquesta eina una oportunitat de promoció dels seus establiments molt atractiva, en vincular la seua oferta turística als dispositius mòbils. 

El director general d'Inoibérica, Juan José Ortiz, explica que el producte és una combinació d'elements tecnològics i artístics, en els quals l'experiència del joc es converteix en determinant perquè el visitant gaudisca dels atractius turístics dels municipis d'una manera totalment nova. Per a això, ha cuidat especialment el desenvolupament de les trames literàries lligades amb les aventures, que han sigut encarregades a l'escriptor castellonenc Pablo Sebastiá, autor de novel·la negra amb mitja dotzena de títols publicats. Així mateix, la producció audiovisual que acompanya els jocs s'ha dut a terme pel Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I. 

«El joc s'ha convertit en una de les formes d'aprenentatge i relació amb l'entorn més característiques de l'ésser humà, i el que hem fet és aprofitar totes les possibilitats de la tecnologia mòbil per a fer una sèrie de jocs interactius que convertisquen l'experiència turística en una aventura amena i educativa», assegura Ortiz. En la seua opinió, els grans avantatges de l'aplicació, des del punt de vista de la seua implementació en el sector turístic, és que «faran que el turista veja els llocs d'interès d'una manera completament diferent de com ho havia fet fins ara, vivint en primera persona una història de la qual formarà part i que no oblidarà».

L'aplicació s'engegarà a la fi del mes de juliol amb més d'un centenar d'aventures que es desenvoluparan al llarg de tota la província. La iniciativa compta ja amb el suport de la Diputació de Castelló, a través del Patronat Provincial de Turisme, i dels Ajuntaments de Benicàssim, Borriana, Onda, Almassora, Betxí, Cabanes, Benlloch, Montanejos, Ribesalbes, Morella, Vilafranca, Xilxes i Llucena, que han contractat la realització d'aventures interactives en els seus respectius municipis com a eina de promoció i fidelització turística. Així mateix, el Gran Hotel Peñíscola ha contractat també la realització de trames d'aventures específiques per al seu establiment, com un complement tecnològic d'oci per als seus clients. En aquest sentit, cal assenyalar que l'aplicació compta també amb la col·laboració de l'Associació Provincial d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de Castelló (ASHOTUR), que ha valorat l'aplicació de manera molt positiva i participa activament en la promoció d'aquesta entre els seus associats. 

Des de l'empresa es destaca que l'aplicació està orientada tant al turista forà com als mateixos ciutadans de la província de Castelló, que podran conèixer racons de la seua terra des d'una perspectiva totalment nova. D'aquesta forma, «l'eina contribuirà a potenciar el turisme local i a generar visites al llarg dels 365 dies de l'any», segons assenyala Ortiz.

L'empresa Inoibérica, enginyeria interactiva de l'oci, està formada per tres enginyers, Juan José Ortiz, Eric Rivera i José Domínguez, aquest últim exalumne de la Universitat Jaume I, i està especialitzada en el disseny i execució d'instal·lacions físiques i virtuals per a parcs d'aventures, espais d'oci i promoció turística. A més de l'aplicació per al sector del turisme urbà, Inoibérica ha desenvolupat el seu algorisme de gestió de fluxos de persones en altres productes d'oci interactiu, dissenyats per a parcs temàtics, parcs aquàtics, museus i fins i tot parcs infantils.

Més informació: Inoibérica, enginyeria de l’oci, www.inoiberica.com.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions