El doctorand de l’UJI Antonio Loriguillo ha sigut elegit per a participar en el Kadokawa Media-Mix Summer Program al Japó

10/07/2014 | SCP

• Antonio Loriguillo López antonio-loriguillo AntonioLoriguillo

Antonio Loriguillo López, estudiant de doctorat del Departament de Ciències de la Comunicació. | FOTO: VOX UJI

Antonio Loriguillo López, estudiant de doctorat del Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I de Castelló, ha sigut seleccionat per a participar en el Kadokawa Media-Mix Summer Program que es realitzarà del 14 al 26 de juliol de 2014 a la Universitat de Tòquio (Japó), al qual assistirà amb altres 19 estudiants de tot el món elegits entre més de 300 sol·licituds.

El programa Kadokawa Media-Mix Summer Program centrarà la seua primera edició en la convergència mediàtica de la cultura pop japonesa, una de les característiques definitòries de les noves manifestacions audiovisuals contemporànies: les narracions transmèdia. L’estada suposa per a Antonio Loriguillo «l’oportunitat de conèixer de primera mà el context de producció de l’animació japonesa, peça clau de la indústria mediàtica del Japó i el principal objecte d’estudi de la meua tesi doctoral sobre les narratives postclàssiques en l’anime, i un bon complement per al meu desenvolupament acadèmic».

Durant dues setmanes, destacats experts en el media-mix japonès, com ara Ian Condry (Massachussets Institute of Technology), Marc Steinberg (Universitat Concordia) o Eiji Otsuka (Centre de Recerca Internacional sobre Estudis Japonesos) hi impartiran classes magistrals, i a més hi haurà tallers, entrevistes amb artistes i sessions de treball de camp en arxius i centres de producció.

Informació del programa: http://kadokawa.iii.u-tokyo.ac.jp/summer2014/