Experts en edificació analitzen les últimes tendències en construcció per a la millora de l'eficiència energètica en la I Jornada d'Arquitectura Sostenible

04/07/2014 | SCP

• Arquitectura sostenible arquitectura-sostenible Jornada_Tecnica_DLL23_mw

José Luis Gandía i Luis Esteban en la cloenda de les jornades. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

L'edificació i rehabilitació d'espais per a la disminució del consum energètic va ser el tema principal que es va abordar en la I Jornada d'Arquitectura Sostenible, celebrada a la Universitat Jaume I i organitzada per la Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana en col·laboració amb Knauf GmbH.

Un ampli panell d'experts va analitzar la importància de disminuir el consum energètic i l'impacte ambiental actuant sobre la mateixa estructura i configuració de les edificacions des del punt de vista de l'arquitectura, la biologia i la recerca de materials. En aquest sentit, José Luis Gandía, gerent de la Fundació f2e, va destacar que «els avanços tecnològics i les noves visions arquitectòniques ens permeten aconseguir un gran estalvi energètic en la construcció, gràcies a l'ús de nous materials i tècniques que ens condueixen a aconseguir edificis amb un consum energètic molt reduït».

En aquesta línia, Luis Esteban, director-gerent de l'Institut Valencià de l'Edificació (IVE), va abordar en la cloenda la Directiva 2010/31, per la qual tots els edificis de nova construcció hauran de ser edificis de consum d'energia gairebé nul l'any 2020, avançant aquesta obligació a 2018 per als edificis d'administracions i públics. Sobre aquest tema, va afirmar que, des del punt de vista sectorial, cal adaptar-se a aquesta realitat i treballar de forma conjunta per tal d'aconseguir aquests requisits. Així mateix, el director de l'IVE va assenyalar que on cal actuar és al parc ja construït, atès que a la Comunitat Valenciana més del 50% dels habitatges estan construïts amb una legislació anterior a 1980 i s'hi està creant una bretxa energètica. «Cal fer adaptacions, no sols energèticament, sinó també en accessibilitat i confort; però per a això és essencial treballar amb el ciutadà. És necessari activar instruments que arriben al ciutadà perquè siga partícip d'aquestes estratègies i polítiques», va concloure.

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana, de la qual són patrons BP, l'Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I, té com a objecte impulsar l'actuació en el camp de l'eficiència energètica a través de la formació, la conscienciació social, el suport al desenvolupament d'iniciatives empresarials i la promoció de projectes d'innovació.

Més informació: http://www.f2e.es