L'UJI abonarà els dies meritats de la paga extra de desembre de 2012

14/07/2014 | SCP

•  acord-paga foto02w

L'abonament es farà efectiu, com a màxim, en el mes de gener de 2015 i s’aplicarà d’ofici a tot el personal comprès en el seu àmbit d’aplicació. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

El rector de l’UJI, Vicent Climent, ha signat l’Acord de la Mesa Negociadora de la Universitat Jaume I, sobre l’abonament dels dies meritats de la paga extraordinària de desembre de 2012. L'acord ha sigut signat pels representants de les quatre seccions sindicals: CCOO, UGT, STEPV i CSIF.

L’acord contempla que la Universitat Jaume I abonarà la quantia corresponent als 44 dies meritats, de l’1 de juny al 14 de juliol, de la paga extraordinària i de la paga addicional del complement específic de desembre de 2012, en funció del temps treballat al personal que es trobava en actiu entre les dites dates.

Aquest abonament es farà efectiu, com a màxim, en el mes de gener de 2015 i s’aplicarà d’ofici a tot el personal comprès en el seu àmbit d’aplicació.

El rector de l'UJI, Vicent Climent, ha manifestat la seua satisfacció per aquest acord perquè permetrà als treballadors recuperar la part de la paga extra de desembre de 2012 que se'ls havia restat injustament. En aquest sentit, ha destacat que l'acord és fruit del compromís de la institució pel bé dels seus treballadors davant el que «considerem una errada absurda» i es troba en la línia del compromís de la Generalitat Valenciana cap als seus treballadors. Finalment, ha agraït als interlocutors, tant als sindicats com al Vicerectorat d'Economia i PAS i al Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i Professorat, el treball realitzat per a assolir l'acord.

Els representants sindicals també han agraït la resposta de l'administració davant les seues sol·licituds perquè l'abonament es materialitze i han subratllat que «l'acord dóna ressò a les sentències favorables que han demostrat que la retallada va ser il·legal». «A més, esperem que la Conselleria complisca la seua part i transferisca a l'UJI la dotació econòmica necessària per a poder satisfer el pagament al seu personal», han afegit.

A l’acte de signatura han assistit el vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat, Francisco López; el vicerector d’Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner, i els representants sindicals M. Jesús Tirado (UGT), José Iglesias (STEPV) i Vicente Esteve (CSIF).