La Jaume I presenta el nou programa d'emprenedoria UJIE-Talent Els estudiants d'alt rendiment acadèmic rebran formació específica, presentaran un pla de negoci i tindran l'oportunitat de realitzar estades en empreses europees

08/06/2014 | SCP

• UJIE-Talent ujie-talent UJIe_CV_Talent_DLL009_mw

Els estudiants seleccionats presentaran les seues propostes de negoci i el país de destinació per a realitzar la mobilitat. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I ha presentat el nou programa University Junior International Entrepreneurs Talent (UJIE-Talent) que té com a objectiu desenvolupar el talent emprenedor d'estudiants d'alt rendiment acadèmic a més de promoure la mobilitat internacional a través d'iniciatives empresarials globals. L'acte de presentació ha tingut la presència de Pilar García Agustín, vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa; Inmaculada Fortanet, vicerectora de Cooperació, Relacions Internacionals i Institucionals i Multilingüisme; Maribel Beas, responsable de l'Oficina d'Inserció Professional i Estada en Pràctiques (OIPEP), i María Ripollés, sotsdirectora de la Càtedra Increa d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge.

Pilar García Agustín ha explicat que aquest programa s'engloba dins del pla de l’UJI «Estudia i emprèn» i del projecte «Campus de l'emprenedor innovador» en el qual participen les cinc universitats públiques valencianes. Es basa en tres de les línies estratègiques de la Universitat que ja es vénen desenvolupant a través de diferents programes: reconeixement al rendiment acadèmic de l'estudiantat excel·lent, emprenedoria i pràctiques internacionals.

«Hem plantejat un programa nou que, a més de promoure i facilitar la mobilitat internacional d'estudiants excel·lents o d'alt rendiment, requereix que l'estudiant tinga un pla d'empresa amb oportunitat de negoci que siga potencialment viable en un sector global. A més, els estudiants hauran de proposar un país de destinació europea que o bé tinga una indústria potent en el sector que han triat o bé tinga un mercat potencial per a l'oportunitat de negoci presentada», ha assenyalat la vicerectora.

Per la seua banda, Inmaculada Fortanet ha destacat que «aquest programa presenta el model d'excel·lència que estem buscant a la Universitat, un estudiant que siga excel·lent en els seus estudis, que tinga capacitat per a innovar i també per a crear empresa i que al mateix temps siga capaç d'adaptar eixa innovació no solament en l’àmbit local, sinó també en l’àmbit internacional. Al mateix temps, el coneixement i l'experiència que l'estudiant pot adquirir en l'estranger li servirà per a completar el seu currículum, és a dir, eixirà amb un valor afegit i un bagatge de la Universitat Jaume I que li facilitarà la integració en el mercat laboral o la creació de la seua pròpia empresa».

Les diferents fases del programa per a aquest curs acadèmic són, en primer lloc, la selecció dels estudiants, que aquest primer any no es triaran entre els d’alt rendiment sinó entre aquells que tinguen formació en emprenedoria o comerç internacional. A continuació, els estudiants seleccionats presentaran les seues propostes de negoci i el país de destinació per a realitzar la mobilitat. El següent pas serà la formació en línia per part de l’UJI amb la qual s'obtindrà un certificat d’emprenedoria internacional. Una vegada finalitzada la formació, se seleccionaran dos estudiants perquè realitzen l'estada en una empresa europea d'alt nivell de dos mesos de durada, encara que s'ampliarà fins a quatre mesos en posteriors edicions. Quan s'acabe aquest període de mobilitat la Universitat atorgarà un diploma d'especialització en emprenedoria internacional.

A més, està previst que se celebre una jornada conjunta amb les cinc universitats del projecte «Campus de l'emprenedor innovador» on es presentaran les millors experiències de mobilitat.