La Universitat Jaume I entrega 28 premis de les Olimpíades Acadèmiques

08/06/2014 | SCP

• Olimpiades académiques 2014 olimpiades olimpiades

L’estudiantat guardonat ha rebut un diploma acreditatiu i un premi de la Universitat per valor de 100 euros. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

La Universitat Jaume I ha fet entrega dels diplomes de les Olimpíades Acadèmiques 2014 en les seues diverses disciplines en un acte que ha comptat amb la presència del rector de l’UJI, Vicent Climent; la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín; el president del Consell Social, José Luis Breva; el tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Castelló, José Masip; el delegat de la Fundació Dávalos-Fletcher, José Vicente Ramón; el responsable de selecció de personal de l’empresa Torrecid, José Enrique Clar, i el representant del Col·legi d’Enginyers Tècnics i Perits Agrícoles de València i Castelló, Justino Alonso.

Vicent Climent ha destacat el gran talent d’aquests estudiants i, especialment, el seu esforç i treball continuat. «Si hi ha alguna cosa que ompli de satisfacció a qualsevol professor i investigador és que la gent jove, els alumnes, ens superen, i veure que l’esforç que hem fet per a estimular vocacions ha donat fruit», ha assenyalat. Així mateix ha instat aquests joves a no perdre la curiositat i la il·lusió per conèixer. Finalment, ha invitat els alumnes a continuar els seus estudis superiors a la Universitat Jaume I i els ha demanat que adquirisquen el compromís de retornar a la societat tot allò que els ha aportat l’educació pública.

En aquesta edició de les olimpíades locals s’han atorgat un total de 28 premis per als tres finalistes de cada matèria: Física, Química, Biologia, Economia, Humanitats, Història i Patrimoni i Valencià. A més, els finalistes han tingut l’oportunitat de participar en les edicions estatals de les diverses olimpíades i hi han aconseguit uns bons resultats, entre altres una medalla de bronze en l'Olimpíada de Física.

Enguany la inscripció a les proves ha sigut de 478 alumnes de 36 centres de batxillerat dels diversos pobles de la província, la qual cosa suposa un rècord de participació en aquesta iniciativa. La prova de valencià és la que més inscripcions ha acumulat amb 210 concursants.

L’estudiantat guardonat ha rebut un diploma acreditatiu i un premi de la Universitat per valor de 100 euros. A més, aquells estudiants premiats que es matriculen en alguna de les titulacions que s’imparteixen a la Universitat Jaume I rebran 600 euros i tindran la possibilitat de participar en programes com ara «Estudia i investiga» o els Premis a l’Excel·lència Acadèmica, entre altres.

L’IES Penyagolosa és el centre que ha obtingut més guardons amb un primer lloc en Física i tercer en Matemàtiques de l’alumne Alaá Moucharrafie Abdulsamad, un segon lloc en Biologia de Jesús García Vázquez, un tercer premi en Física d’Andrea Arroyo Ramo i un segon lloc en Història i Patrimoni de Víctor Bellés Blasco.

En les Olimpíades Acadèmiques col·laboren la Fundació Dávalos-Fletcher i  l’Ajuntament de Castelló així com el Col·legi d’Enginyers Tècnics i Perits Agrícoles de València i Castelló i l’empresa Torrecid. També hi col·laboren la Reial Societat Espanyola de Física, la Reial Societat Matemàtica Espanyola, el Col·legi Oficial de Químics i l’Associació de Químics de la Comunitat Valenciana.

Fotografies