09/06/2014 | SCP

• Antonio Grandío global-id foto_04_Programa_Erasmus_DLL17-350

El professor de l'UJI Antonio Grandío Botella va oferir el 3 de juny la conferència «The Emergence of Inclusive Global Consciousness in Human Development» dins d'aquest programa. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

Fins el 14 de juny tindrà lloc a l’UJI i al barri de Sant Llorenç de Castelló el Programa Intensiu Erasmus «Global Identity through Human Development: Summer School on Human Development and Participatory Research Video (Global_ID)». En col·laboració amb la Regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Castelló, el projecte està coordinat per les professores Rosana Peris i M. Raquel Agost, i s’emmarca en les accions d'internacionalització del Màster Universitari en Cooperació al Desenvolupament (MCAD) que coordina l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local (IIDL).

Des de l'àmbit universitari, Global_ID compta amb la participació de 30 estudiants i 12 professors de màsters de cooperació de la Universitat de Bath i University College de Londres (Regne Unit), Universitat de Pavia (Itàlia), Universitat de Timisoara (Romania), Universitat Politècnica de València i Universitat de València (Espanya) i a nivell comunitari hi participen els recursos socials de La Taula de Sant Llorenç i els veïns del barri.

Des de la perspectiva del desenvolupament humà, Global_ID buscarà generar nous espais d'inclusió social que impulsen la ciutadania global. A l’UJI es realitzaran seminaris, conferències i taules d'experiències d'inclusió social de col·lectius vulnerables, comptant també amb la participació de l'IES Francesc Ribalta. En la seua dimensió aplicada, es donarà veu als veïns del barri de Sant Llorenç a través de la utilització de la tècnica del vídeo participatiu. Aquesta tècnica es basa en la realització, gravació i edició de vídeos en què els veïns del barri explicaran quina és «la seua història», les seues necessitats i la seua visió de la realitat. Durant diversos dies, els veïns de Sant Llorenç i els estudiants europeus intercanviaran sentiments, coneixements i experiències sobre el risc d'exclusió i la necessitat d’activar una «identitat global inclusiva».

Així, el Programa Intensiu Erasmus «Global_ID» permetrà l'acció conjunta de la universitat i els recursos municipals de suport comunitari de Castelló, facilitant que els estudiants universitaris, els joves i la resta de veïns tinguen l'oportunitat de treballar per a generar xarxes que repercutisquen en un millor desenvolupament del barri de Sant Llorenç.