Zoe Falomir i Lledó Museros, guardonades amb el Premi Ciutat de Castelló de Ciències Experimentals i Tecnologia

28/04/2014 | SCP

• Premis Ciutat de Castelló ciutat-castello premis-ciutat-castello

Gala de lliurament dels Premis Ciutat de Castelló 2014. | FOTO: WAMBA

Zoe Falomir, doctora per la Universitat Jaume I, i Lledó Museros, professora del Departament de Ciència dels Computadors de l’UJI, han sigut guardonades amb el 31è Premi Ciutat de Castelló de Ciències Experimentals i Tecnologia de l’Ajuntament de Castelló pel treball «Representaciones cualitativas de colores y formas para la automatización del ensamblaje de mosaicos cerámicos por similitud: estudio en Castellón». El lliurament dels premis es va celebrar el passat 23 d’abril al Teatre Principal de Castelló en una gala a la qual va assistir l’alcalde de Castelló, Alfonso Bataller; la vicealcaldesa, Marta Gallén, i els regidors Vicent Sales, Miguel Ángel Mulet, Marisa Ribes i José Masip.

Zoe Falomir, és enginyera informàtica. El 2011 va obtindre el títol de doctorat per la Universitat Jaume I i la Universitat de Bremen. El 2012 va guanyar una plaça de postdoctorat de la iniciativa d’excel·lència de la Universitat de Bremen i va ser acreditada com a professora universitària contractada doctora pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport. El 2013 va obtindre una beca Marie Curie de la Unió Europea per a investigar al centre Spatial Cognition de la Universitat de Bremen. Actualment forma part del Consell Rector de l’Associació Catalana d’Intel•ligència Artificial i és membre de l’Associació Americana d’Intel·ligència Artificial, de l’Associació per al Desenvolupament de Ciències Cognitives i de l’Associació d’Investigadors Espanyols a la República Federal d’Alemanya.

Lledó Museros és professora contractada doctora a l’UJI. El 1998 va aconseguir el Premi Extraordinari d’Enginyeria Informàtica. A continuació va treballar com a investigadora a la Universitat d’Hamburg i de 2000 a 2005 va dur a terme la seua carrera professional en l’àmbit privat exercint activitats relacionades amb la R+D+i i compaginant aquest treball amb la seua carrera docent com a professora associada a l’UJI. Va formar part del grup d’investigació Cognition for Robotics Research durant més d’11 anys, grup del qual va ser la investigadora responsable. Actualment, i des de l’any 2011, s’ha integrat en el grup d’investigació Temporal Knowledge Bases Group (TKBG) de la Universitat Jaume I.