28/04/2014 | SCP

• Jornades d'ocupació jornades-preocupat ocuparty

Les presentacions corporatives d'empreses van tindre un gran èxit d'assistència. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

Les VII Jornades d’Ocupació 2014 Preocupa't for all organitzades per l’Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques, el Programa d'Atenció a la Diversitat i el Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa van donar a conèixer del 7 a l’11 d’abril les tendències, eines i alternatives en el mercat de treball actual a més de fomentar l’interès de l’estudiantat en el procés d’inserció professional.

Enguany, les jornades estaven emmarcades en el projecte Preocupa’t for all, un programa inclusiu, fruit d’un conveni amb la Fundació Universia, dirigit al foment de l’ocupació i l’autoocupació d’estudiants i titulats i, específicament, de les persones amb necessitats educatives especials o amb algun tipus de discapacitat. En aquest sentit, les jornades es van obrir amb un fòrum tècnic, en el qual van participar més de 20 empreses i institucions, on es van posar en comú els projectes i serveis que cada entitat du a terme en l’àmbit de la inserció professional de les persones amb necessitats especials amb la finalitat de fomentar els canals de col·laboració.

D’altra banda, més d’un centenar d’estudiants van participar en cadascun dels tallers formatius que es van realitzar al llarg de la setmana i que van abordar l’elaboració del currículum, els recursos disponibles per a la recerca de treball, els processos selectius innovadors o les amenaces en la xarxa a l’hora de buscar ocupació. Així mateix, les presentacions d’emprenedors júnior i sènior van servir perquè els assistents conegueren de primera mà les experiències laborals d’empresaris i empresàries de diferents sectors.

El fòrum Ocuparty, un espai de trobada entre els universitaris i universitàries i  les empreses interessades en el reclutament de joves titulats, va tancar les jornades amb un gran èxit d’assistència. L’aforament de la sala es va omplir amb prop de 200 persones interessades a conèixer les polítiques de contractació, els processos selectius de les empreses participants i les ofertes de treball, per a les quals van poder lliurar el seu currículum.