El rector rep 31 esportistes d’elit de la Universitat Jaume I En l’acte, el president del Villarreal CF ha anunciat que ampliarà la seua col·laboració amb l’UJI i destinarà 15.000 euros en beques als estudiants del Programa d’Esportistes d’Elit

04/04/2014 | SCP

• Esportistes elit esportistes-elit Esport_Elit_DLL039_mw

Aquest curs el Programa d'Esportistes d'Elit està format per 41 persones, 15 dones i 26 homes, en 17 modalitats esportives. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha rebut 31 estudiants que formen part del Programa d’Esportistes d’Elit de la Universitat. En l’acte, al qual també ha assistit el presidente del Villareal CF, Fernando Roig, el rector de l’UJI ha agraït a aquests esportistes la seua implicació en aquest programa. Així mateix, el club groguet ha anunciat la seua decisió d’ampliar la col·laboració amb la Universitat de Castelló i destinarà 15.000 euros per a beques als estudiants esportistes d’elit com a mostra de suport a aquesta iniciativa i amb l’objectiu de seguir enfortint les relacions entre ambdues institucions.

La Universitat Jaume I va iniciar el Programa d’Esportistes d’Elit l’any 1999 per a facilitar als universitaris i universitàries esportistes d'alt nivell poder compatibilitzar la vida acadèmica i l'esportiva, és a dir, poder compaginar els seus estudis amb l’entrenament diari. Des del seu inici, s’han beneficiat d’aquest programa un total de 295 estudiants universitaris de la Jaume I. Concretament, aquest curs el Programa d'Esportistes d'Elit està format per 41 persones, 15 dones i 26 homes, en 17 modalitats esportives tan diverses com ara atletisme, natació, ciclisme, judo, triatló, hoquei o pilota valenciana.

Durant l’acte, el rector de l’UJI, Vicent Climent, ha agraït a l’estudiantat el seu esforç per participar en competicions esportives universitàries en representació de la Universitat Jaume I al mateix temps que realitzen els seus estudis. Climent també ha recordat que la Jaume I ha apostat des dels seus inicis per l’esport i la pràctica esportiva. «Creiem que l’esport ha d’estar present en la formació de les persones i per això hem treballat perquè l’UJI fóra la primera universitat que va obtenir la certificació AENOR per la qualitat en la gestió esportiva i per comptar amb unes excel·lents instal·lacions», ha assenyalat.

El rector també ha recordat que la inclusió en el programa permet a aquests estudiants obtenir una sèrie d'avantatges com ara la flexibilitat en el calendari d’exàmens, l'elecció de torns o la tutorització, a més d’accés lliure a les instal·lacions esportives o beques com ara les promogudes pel Villarreal CF.

Precisament, el president del Villarreal CF, Fernando Roig, ha anunciat que el club groguet incrementarà un 50% l’ajuda destinada a beques per a estudiantat de l’UJI que participa en el Programa d’Esportistes d’Elit amb una aportació de 15.000 euros. «Per al Villarreal CF, és important seguir col·laborant amb el creixement de l’esport provincial, a més de tot un orgull ajudar aquesto esportistes perquè puguen aconseguir resultats esportius i també socials», ha declarat Fernando Roig.

D’aquesta manera, el club i l’UJI renoven i enforteixen el vincle que mantenen des de fa anys amb iniciatives ja posades en marxa com són la realització de pràctiques acadèmiques, xarrades informatives, estudis de formació i investigació i el programa oficial de la ràdio del club a Vox UJI Ràdio, realitzat íntegrament per estudiants de la Universitat.

L’acte, que ha tingut lloc a la sala de juntes de l’edifici de Rectorat i Serveis Centrals, ha comptat també amb l’assistència del vicerector de Planificació Estratègica, Qualitat i Comunicació, Miguel Ángel Moliner; el vicerector de Cultura i Extensió Universitària, Wenceslao Rambla, i el director del Servei d'Esports, Carlos Hernando.