L’UJI acull la presentació del número 6 de la revista científica «adComunica»

04/04/2014 | SCP

• AdComunica ad-comunica adcomunica

Andreu Casero i Javier Marzal en la presentació de la revista. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

Javier Marzal i Andreu Casero, directors de la revista científica adComunica i membres del Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I, van presentar el passat 1 d’abril el número 6 d’aquesta publicació, que aborda els múltiples vincles que uneixen el periodisme amb la democràcia.

En la presentació, Marzal va ressaltar l’interès d’aquesta revista com a punt de trobada entre professionals i acadèmics «perquè es produïsca la sinergia necessària entre la universitat i la societat». Així mateix, va informar que de les 51 revistes científiques de comunicació censades, la d’adComunica és l’única que té aquesta vocació d’intentar apropar el món professional a l’acadèmic.

Per la seua banda, Casero va abordar els continguts d’aquest número, que se centra en com l’impacte de la digitalització està alterant les relacions entre el periodisme i la democràcia, vista aquesta relació des de quatre àmbits: les eleccions, les grans institucions polítiques (específicament, la monarquia espanyola i la presidència nord-americana), els conflictes polítics (com ara les ciberguerres o la revisió de l’assassinat de Miguel Ángel Blanco) i un quart bloc dedicat a l’audiència, al periodisme ciutadà.

En l’apartat «Otras investigaciones», s’inclouen tres treballs referits a la fotografia de premsa en casos de terratrèmols, el perfil professional i el paper de la premsa escrita com a agent socialitzador.

La secció «Tribuna», en la qual s’aporta la visió de la professió, que com reitera Casero «permet enriquir el debat amb la visió de professionals en actiu», compta en aquesta ocasió amb les aportacions del periodista Francesc-Marc Álvaro, José Luis Valencia Larrañeta, director d’El Periódico Mediterráneo, i Jesús López Jordán, del Departament de Comunicació de l’Ajuntament de Madrid.

Altres notícies de la FCHS:

L’UJI col·labora en la producció d’un documental sobre el dibuixant valencià Ortifus