L’UJI lidera un programa europeu dedicat a buscar nous espais d’inclusió i l’activació d’una ciutadania global La Universitat, en col·laboració amb l’Ajuntament de Castelló, treballarà amb els veïns del barri de Sant Llorenç

04/03/2014 | SCP

• Una de les reunions mantingudes entre l'UJI i l'Ajuntament erasmus-ip globalid

Una de les reunions mantingudes entre l'UJI i l'Ajuntament. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I impulsa el programa intensiu Erasmus «Global_ID», que es desenvoluparà del 2 al 14 de juny de 2014 a la Universitat i el barri de Sant Llorenç de Castelló, gràcies a la col·laboració amb l’Ajuntament de Castelló.

L’objectiu d’aquest programa, finançat per l'Organisme Autònom de Programes Educatius Europeus (OAPEE), és promoure millores en el procés d’ensenyament aprenentatge en el Màster Interuniversitari en Cooperació al Desenvolupament  i buscar nous espais d’inclusió per a aquells col·lectius en risc d’exclusió social, contribuint així a l’activació d’una ciutadania global. En aquest sentit, el programa treballarà la «identitat global inclusiva» i promourà la millora educativa en l’àmbit del desenvolupament a través de la tècnica del vídeo participativo. «Aquesta tècnica consisteix en la realització de vídeos participatius on els ciutadans del barri de Sant Llorenç es presentaran i explicaran quines són les seues necessitats, la seua visió de l’actualitat o què esperen en aquests temps de crisi per a posteriorment treballar el concepte d’identitat», ha explicat la professora de l’UJI Rosana Peris. Aquest programa també servirà per a intercanviar coneixements i experiències en equips multiculturals i sensibilitzar l’estudiantat de secundària i a col·lectius amb risc d’exclusió.

En el programa participaran 30 estudiants i 12 professors de set màsters en Cooperació Internacional al Desenvolupament de quatre països de la Unió Europea: el Regne Unit, Itàlia, Romania i Espanya. «Per a la Universitat, es tracta d’un programa que, a més de reforçar la connexió amb el barri de Sant Llorenç, resulta positiu per la seua vessant internacional, no sols per a la Universitat, sinó també per a l’obertura del barri», ha destacat la vicerectora de Cooperació, Relacions Internacionals i Institucionals i Multilingüisme de l’UJI, Inmaculada Fortanet.

Per últim, cal destacar que l’acció beneficiarà tant a estudiants i personal de les institucions participants com als actors locals involucrats, per la qual cosa des de l’Ajuntament de Castelló es fa una valoració positiva. «Portem molts anys treballant al costat de la Universitat i veiem que el resultat és molt positiu per a tots els ciutadans. El més important és sumar i seguir treballant conjuntament ambdues institucions per a un millor funcionament i desenvolupament del barri, i aquest projecte n’és una bona mostra», ha assenyalat la regidora d’Igualtat, Carmen Querol.

A més del barri de Sant Llorenç, també es comptarà amb la participació de l'IES Francesc Ribalta de Castelló.