Empar de Lanuza destaca la importància de la lectura i l’escriptura com a eines de raonament, pervivència de les idees i exercici de la llibertat

14/03/2014 | SCP

• Empar Lanuza empar-lanuza Veus_Literaries_DLL020_mw

L'escriptora Empar de Lanuza durant la seua conferència sobre la lectura i l'escriptura. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

L’escriptora Empar de Lanuza ha posat en relleu la importància de la lectura i l’escriptura com a eines de raonament, pervivència de les idees i exercici de la llibertat en el cicle de conferències «Veus literàries» organitzat per la Universitat Jaume I, juntament amb les universitats de València i Alacant i en col·laboració amb l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana. «Dotar les persones de lectura i escriptura és una manera d’aproximar-les al coneixement, facilitar-les els mitjans per a raonar, conèixer el passat, poder posar en comú el pensament i conservar-lo i fer un pas més enllà en el domini de la llibertat», ha assenyalat.

Així mateix, l’escriptora ha aportat alguns consells als estudiants dels graus en Mestre d’Infantil i Primària que han assistit a la conferència a l’hora d’ensenyar a llegir i escriure als xiquets i xiquetes, una tasca que serà «un guany per a tota la seua vida». En aquest sentit, ha instat els assistents a fer ús de la paraula per a contar històries i contes als més menuts i facilitar així que entenguen les narracions a l’hora de llegir. A més, ha donat algunes pautes per a la selecció dels llibres de lectura i alguns exemples dels treballs que es poden fer a classe al voltant de l’obra. En aquest sentit, ha aconsellat que els i les mestres elegisquen obres que els agraden, que la temàtica s’acoste als interessos dels alumnes i que l’oferta siga variada perquè els xiquets tinguen l’opció d’escollir.