Un llibre repassa la trajectòria artística de Wenceslao Rambla

18/02/2014 | SCP

• Presentació publicació Wences llibre-wences FNLIBRO350

D'esquerra a dreta: Rosalía Torrent, Wenceslao Rambla, José Luis Jarque i Andrés Martínez. | FOTO: DIPUTACIÓN

Rosalía Torrent, professora d’Estètica i Teoria de les Arts de la Universitat Jaume I, junt a Román de la Calle, catedràtic en la Universitat de València, i Daniel Giralt-Miracle, crític i historiador d’art, han publicat l’obra El universo artístico de Wences Rambla, editada per la Diputació de Castelló.

La presentació del llibre es va celebrar el passat 13 de febrer en el Centre Cultural Provincial Les Aules en un acte al qual van assistir José Luis Jarque, diputat provincial de Cultura; Andrés Martínez, vicepresident segon de la Diputació de Castelló; Rosalía Torrent i el mateix Wenceslao Rambla, vicerector de Cultura i Extensió Universitària de l’UJI.

L’obra inclou un ampli catàleg de fotografies de les seues obres, a més del seu currículum artístic detallat. Així mateix, la publicació fa un recorregut per la trajectòria artística del professor a través dels texts dels tres autors. En el primer text, Román de la Calle recorda com sempre va animar el pintor. «La seua diversificada integració sociocultural, artístico-professional i educativo-investigadora és justament la que, a la llarga, ha respatllat la seua pròpia història i el seu perfil personal» apunta el catedràtic. Per la seua part, Daniel Giralt-Miracle insisteix en l'obra des de la doble vessant de la raó i l'emoció. Finalment, el tercer text de Rosalía Torrent es refereix a la concepció que té Wenceslao Rambla de pintura com a mètode per al coneixement.

Rambla és doctor en Filosofia per la Universitat de València i catedràtic d’Estètica i Teoria de les Arts de l’UJI. Ha sigut director adjunt del Museu d’Art Contemporani Vicente Aguilera Cerni, assessor científic del Consorci de Museus de la Generalitat Valenciana, membre de les associacions Valenciana i Internacional de Crítics d’Art i membre de l’equip d’investigació DISVA XXI sobre disseny. En l’àmbit de la investigació, ha publicat una vintena de llibres i al voltant d’un centenar d’articles sobre art contemporani, disseny, estètica i crítica d’art. Com a artista plàstic, treballa en pintura, gravat, dibuix i fotografia creativa.