La província de Castelló va crear quasi un terç de les noves empreses impulsades per emprenedors a la Comunitat Valenciana durant 2012

15/01/2014 | SCP

• Presentació Informe sobre l'Activitat Emprenedora informe-emprenedoria emprendimiento

Segons l'informe, a Castelló es van crear prop de tres mil noves empreses en 2012. | FOTO: CEC

Una tercera part de les 9.000 empreses de nous emprenedors creades a la Comunitat Valenciana durant l'exercici 2012 es van engegar en la província de Castelló. En concret, a Castelló es van crear prop de tres mil noves empreses, segons l'Informe sobre l'activitat emprenedora a la Comunitat Valenciana 2011-2012 que ha sigut presentat en un acte organitzat per la Confederació d'Empresaris de Castelló (CEC) amb la col·laboració d’Espaitec (Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I).

L'informe ofereix dades optimistes per a 2013, ja que durant els deu primers mesos del passat any la creació d'empreses va augmentar un 6%, a l'espera de comptabilitzar les dades de la totalitat del passat exercici. Demogràficament, la província de Castelló ha creat més noves empreses en relació amb el percentatge de població de la resta de províncies espanyoles. Per sectors, predominen la creació d'empreses de base tecnològica i altres tecnologies associades al teixit productiu de la província: agroalimentari, tèxtil, biologia i salut, disseny, etc., amb l'avantatge que la creació de llocs de treball resulta més consolidada i permanent. El perfil de l'emprenedor se situa entorn d'edats entre 35 i 44 anys, amb una edat mitjana de 39 anys.

El director general d’Espaitec, Paco Negre, ha afirmat durant la presentació que «un dels objectius de presentar aquest informe a Castelló és donar a conèixer l'impacte real de la iniciativa emprenedora a la Comunitat Valenciana. No obstant això, és necessària una reflexió que ens porte a dedicar més esforç al creixement empresarial, fent que els emprenedors tinguen més ambició. És a dir, apostar perquè els emprenedors no es queden en l'autoocupació sinó ajudar-los a créixer en grandària per a poder tenir presència en mercats globals, i el que és més important, generar ocupació a escala provincial».

El director d'aquest informe a la Comunitat Valenciana, el catedràtic d'Organització d'Empreses de la Universitat Miguel Hernández, José María Gómez Gras, ha dit que en matèria d’emprenedoria la població activa valenciana té un comportament similar a la resta de l'Estat, però és en l'entorn emprenedor (formació, cultura emprenedora; transferències de R+D+i i suport als programes públics a l’emprenedoria) on destaca per damunt de la mitjana nacional.

«Des de la Confederació d'Empresaris de Castelló (CEC) sempre hem cregut convenient estar al costat del nou emprenedor perquè amb el seu suport es beneficia el conjunt de l'economia i de la societat, de manera que donar suport a aquest tipus d'accions resulta un acte essencial en el context actual», ha explicat el secretari de la CEC, Rafael Montero, en la presentació de l'acte. Montero ha indicat que des de la CEC també s'ha traslladat a les administracions una de les inquietuds dels nous emprenedors per a l'engegada dels seus negocis: la necessitat d'agilitar els tràmits burocràtics en la concessió de llicències d'activitat, que retarden enormement la creació de moltes empreses.

Altres notícies d'Espaitec:

Espaitec i l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau signen un conveni de col·laboració