19/12/2013 | SCP

La Universitat Jaume I se suma a les iniciatives per a celebrar el Dia del Domini Públic el pròxim 1 de gener de 2014, una adhesió que s'emmarca en el compromís de l’UJI amb la promoció del coneixement obert, que té com a finalitat impulsar l’accés lliure al coneixement.

La celebració es fa l'1 de gener perquè aqueix dia passen al domini públic les obres dels autors que al llarg de 2013 ha fet 70 anys que van morir (depenent de la legislació de cada país, aquesta data pot variar). El domini públic és patrimoni de tots i inclou innumerables obres d'art, com ara el Tirant lo Blanch, El Quixot, Les Menines ...

Des del projecte Coneixement Obert de l’UJI s’anima a tots a celebrar aqueix dia regalant una copia d'una obra del domini públic a algú i incorporant treballs i publicacions al repositori de l’UJI amb una llicència oberta, contribuint així a incrementar el fons obert que ofereix la Universitat Jaume I al món.

Cal recordar que l'UJI va signar ja el 2005 la declaració de Berlín que té com a objectiu la defensa i promoció de l'accés obert al coneixement. Els avantatges de l’accés obert en són molts; cal destacar que fomenta la difusió del coneixement i augmenta la visibilitat de la producció científica, docent i institucional.