L’UJI mostrarà el Trofeu Joaquín Blume a la Seu de la Ciutat i en els centres de la universitat

20/12/2013 | SCP

• Trofeu Joaquín Blume exposicio-blume trofeu-blume

El trofeu romandrà exposat a la Llotja del Cànem fins al 15 de gener. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

La Universitat Jaume I ha previst un calendari d’exposició del Trofeu Joaquín Blume concedit pel Consell Superior d’Esports a la universitat pública de Castelló per la seua tasca de promoció i foment de l’esport. La primera de les seus del trofeu serà la Llotja del Cànem, Seu de la Ciutat de l’UJI, on estarà del 20 de desembre de 2013 al 15 de gener de 2014.

Posteriorment, el trofeu tornarà al campus universitari per anar a la Facultat de Ciències Humanes i Socials durant el mes de febrer; l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, al març; la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, a l’abril; la Facultat de Ciències de la Salut, al maig; la Biblioteca, durant la primera quinzena de juny, i el pavelló poliesportiu, durant la primera quinzena de juliol.

Al setembre el trofeu estarà a Rectorat, durant la primera quinzena, i a Infocampus en la segona quinzena. Per a finalitzar, durant el mes d’octubre, el trofeu estarà a la piscina durant la primera quinzena i al vestíbul de la zona a l’aire lliure en la segona quinzena. A més, el trofeu s’exposarà en tots els actes d’àmbit esportiu que es realitzen a l’UJI.

Els Premis Nacionals els convoca anualment el Consell Superior d'Esports (CSD) i els concedeix un jurat del qual formen part una representació d'aquest organisme i el Comitè Olímpic Espanyol (COE), a més de federacions esportives, comunitats autònomes, corporacions locals, mitjans de comunicació i esportistes.

Entre els guardonats podem trobar noms com ara la regatista Marina Alabau i el taekwondista Joel González, campions olímpics a Londres; també les jugadores de la selecció femenina de waterpolo, el València Basket, el Futbol Club Barcelona o el davanter colombià Radamel Falcao, exjugador de l'Atlètic de Madrid.