La Universitat Tecnològica d'Hondures investeix doctor honoris causa el catedràtic de l’UJI Juan Luis Gómez Colomer

16/12/2013 | SCP

• Juan Luis Gómez Colomer gomez-colomer gomezcolomerhonoriscausaUTH

La UTH ha valorat especialment la desinteressada col·laboració de Gómez Colomer amb el desenvolupament jurídic d'Amèrica Central, i especialment d'Hondures. | FOTO: VOX UJI

Juan Luis Gómez Colomer, catedràtic de Dret Processal de la Universitat Jaume I, va ser investit ahir dijous 12 de desembre de 2013 doctor honoris causa per la Universitat Tecnològica d'Hondures, en el saló d'actes de la seua seu principal a Tegucigalpa. A l'acte van assistir nombroses autoritats universitàries, de la fiscalia, de la judicatura, de la policia i de l'advocacia del país hondureny, a més d'un grup nombrós d'estudiants de postgrau.

La UTH ha valorat especialment la desinteressada col·laboració de Gómez Colomer amb el desenvolupament jurídic d'Amèrica Central, i especialment d'Hondures, on és autor del projecte de llei del nou Codi Processal Civil, en vigor des de 2010, i la seua plena disponibilitat per a crear centres i grups de recerca a semblança dels europeus, per a traure a aquest país del subdesenvolupament en R+D+i.

En la seua lliçó magistral, a part d'expressar els seus sincers agraïments, el catedràtic de l’UJI ha parlat de com una llei civil (el procés monitori) pot contribuir a millorar l'economia d'un país en desenvolupament. Cal destacar que, aprofitant la seua estada a Hondures, el professor Gómez Colomer participa en un Congrés Internacional de Dret Processal organitzat en el seu honor i el dissabte s'entrevistarà amb el rector de la UTH.

Juan Luis Gómez Colomer es va llicenciar en Dret, es va graduar en Criminologia el 1977 i es va doctorar per la Universitat de València el 1981. Va ampliar els seus estudis a la Universitat de Friburg de Brisgòvia (Alemanya) i ha col·laborat amb institucions alemanyes tan prestigioses com el Servei Alemany d'Intercanvi Acadèmic (DAAD), la Societat Max Planck (MPG) i la Fundació Alexander von Humboldt (AvH-Stiftung) i, entre les espanyoles, amb el Consell Superior de Recerques Científiques (CSIC) i el Ministeri d'Educació i Ciència (Programa Salvador de Madariaga).

Ha desenvolupat la seua extensa trajectòria investigadora en les àrees de dret processal civil i penal, una recerca materialitzada en la publicació de més de 12 manuals i monografies i de més de 170 articles i altres publicacions, que abasten tots els camps del dret processal. Ha impartit al voltant de cinc-centes conferències per tot el món, en alemany, italià i anglès; ha dirigit més d'una desena de tesis doctorals, i ha participat com a investigador principal de qualificats projectes de recerca. És consultor internacional, i ha assessorat en temes legals de dret processal civil i penal a Costa Rica, Hondures, Paraguai i Nicaragua; també ha col·laborat en l'explicació de la reforma processal penal a Mèxic, Argentina, Xile, Brasil i Perú, la qual cosa el converteix en un referent a escala nacional i internacional.