L'UJI augmenta el nombre de donants de sang durant l'última campanya de 2013 El nombre de donacions s'ha incrementat un 16,6% respecte a l'any anterior

17/12/2013 | SCP

• Donació sang 2013 donacio-sang Donacio_Sang_DLL005_mw

La unitat mòbil desplaçada al campus del Riu Sec va atendre un total de 910 donants. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I ha incrementat un 16,6% el nombre de donacions de sang durant la campanya realitzada els mesos de novembre i desembre pel Centre de Transfusions de la Comunitat Valenciana. En concret, la unitat mòbil desplaçada al campus del Riu Sec va atendre un total de 910 donants, 130 més que durant la mateixa campanya del curs anterior.

Per centres, la Facultat de Ciències Humanes i Socials va sumar 330 donacions; l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, 262; la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, 283, i Rectorat, 35 donacions.

Cal recordar que l’UJI destaca per l’elevat percentatge de donants entre l’estudiantat, que ascendeix a més d’un centenar per cada 1.000, xifra que dobla la recomanada per l’Organització Mundial de la Salut de 50 per cada 1.000. Cada donació pot ajudar a millorar o a salvar tres vides.

La campanya es va realitzar del 5 de novembre al 3 de desembre.