La Jaume I i AICE renoven el conveni de col·laboració per a treballar conjuntament amb el ITC

18/12/2013 | SCP

• Conveni UJI-AICE conveni-itc conveniaice

Antonio Blasco, José Castellano i Vicent Climent en la signatura del conveni. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

El rector de la Universitat Jaume I de Castelló, Vicent Climent, en representació de l’Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica Agustin Escardino, i el president i el vicepresident de l’Associació d’Investigació de les Indústries Ceràmiques (AICE), José Castellano i Antonio Blasco, respectivament, han signat el dijous 5 de desembre la renovació del conveni entre ambdues institucions per a desenvolupar activitats conjuntes en matèria d’investigació, desenvolupament tecnològic, innovació, formació i assessorament tecnològic mitjançant el ITC.

El president d'AICE, José Castellano, ha indicat que aquest conveni és una peça fonamental en la investigació i el desenvolupament del sector ceràmic amb l’objectiu principal de «no quedar-nos parats i que altres països passen per davant». Per la seua banda, el professor Agustín Escardino, que ha participat en la redacció de l’acord, ha recordat l’important servei que l’institut ha prestat a les indústries del sector i el reconeixement internacional que ha obtingut per la tecnologia que s’hi ha generat. Per últim, el rector de l’UJI, Vicent Climent, ha assegurat que el nou conveni, que té una durada de tres anys, servirà per reforçar el ITC com a plataforma de transferència de coneixement entre la universitat i les empreses del sector i «contribuir al que s’anomena "el nou model productiu", que és la manera de ser més competitiu».

L’Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica es va crear el 1969 com a Institut de Química Tècnica pel professor Agustín Escardino i des de gener de 1985 manté un conveni amb l’Associació d’Investigació de les Indústries Ceràmiques, renovat posteriorment amb la universitat pública de Castelló. El conveni també estableix les condicions d’ús, en cada activitat específica, dels espais, equipament i altre tipus de recursos pertanyents a l’UJI, adscrits al IUTC i a l'AICE.

Imatges de l’acte: https://www.uji.es/noticies/foto/num&id_a=34879777