Més de 70 persones aprofundeixen en la configuració de la xarxa guifi.net amb el cicle «decharlas.com»

08/11/2013 | SCP

• David Rubert decharlas david-rubert

David Rubert va explicar quin és el procés perquè un usuari puga afegir-se a la xarxa guifi.net. | FOTO: VOX UJI

El cicle «decharlas.com» va abordar la xarxa sense fils lliure i col·laborativa guifi.net en la sessió celebrada el passat 7 de novembre, a la qual van assistir més de 70 persones.

David Rubert, del Servei d’Informàtica de la Universitat Jaume I, va fer una introducció a guifi.net, una xarxa lliure i oberta que es va iniciar el 2007 i que actualment té 4.000 nodes operatius en tota la província. Així mateix, Rubert va explicar quin és el procés perquè un usuari puga afegir-se a aquesta xarxa i el material que necessita.

D’altra banda, Enrique Galdú, també del Servei d’Informàtica de l’UJI, va abordar la distribució GNU/Linux OpenWRT, la qual, instal·lada en l’encaminador (router) permet un major control i configuració de la xarxa domèstica. En aquesta línia, Galdú va realitzar un taller per a instal·lar la imatge d’OpenWRT en l’encaminador i configurar-la per a utilitzar-la amb guifi.net. A més, va configurar la connexió automàtica al VPN de l’UJI i va resoldre els problemes més comuns d’aquest procés.

Més notícies de l'ESTCE:

Isonomia i l’UJI fomenten als instituts la incorporació de les dones a carreres universitàries tècniques