La Jaume I i l'Institut Mèdic Valencià col·laboraran per a millorar la formació dels professionals sanitaris

23/07/2013 | SCP

• Conveni amb el Institut Mèdic Valencià conveni_institut_medic_valencia conveni_institut_medic

Francisco Morales i Vicent Climent durant la signatura del conveni. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I i l'Institut Mèdic Valencià (IMV) han signat un acord de col·laboració per a realitzar activitats formatives dirigides a l’estudiantat i professorat de l'àrea de Ciències de la Salut, així com als professionals sanitaris de la província de Castelló. El rector de l’UJI, Vicent Climent, ha signat l'acord amb el president de l'Institut Mèdic Valencià, Francisco Morales Olivas, en un acte que ha comptat amb la presència del catedràtic de Fisiologia i director del Departament de Medicina de l’UJI, Juan Vicente Sánchez; i el doctor Manuel Bruscas, president de la junta provisional del IMV a Castelló.

El IMV és una prestigiosa associació científica, fundada el 1841, que recentment ha estès la seua activitat a la província de Castelló amb l'elecció d'una junta provisional i la celebració d'un acte de presentació oficial de les activitats de l'institut. El seu president ha mostrat satisfacció per la signatura d'aquest conveni amb l’UJI i ha afirmat que «estem en un moment en el qual és crucial crear sinergies i unir esforços entre institucions amb els mateixos objectius, com és el cas del IMV i l’UJI, per a millorar la formació dels professionals sanitaris, aconseguir la millor atenció al pacient i mantenir la qualitat de l'assistència sanitària en un moment en què s'estan posant en perill els assoliments dels últims anys».

Per la seua banda, el rector de l’UJI ha qualificat de «molt bona notícia» la signatura d'aquest conveni i ha reiterat la importància de la col·laboració en aquests temps de dificultats. Climent ha explicat que les dues entitats col·laboraran en activitats formatives i de recerca «per a fer progressar la societat». Finalment, ha agraït a Manuel Bruscas i Juan Vicente Sánchez el seu treball, que ha permès signar aquest conveni.

Altres convenis:

L’UJI i la Societat Oftalmològica de la Comunitat Valenciana col·laboraran en l’àmbit de la formació i la investigació