Èxit Innovador en la Segona Edició del Concurs Interuniversitari Aula Emprende 3i a la Comunitat Valenciana Segona edició del Concurs Interuniversitari Aula Emprende 3i

26/09/2023 | Càtedra INCREA

La segona edició del concurs interuniversitari Aula Emprende 3i, es va realitzar a la Universitat de València , a l’Edifici d’ Instituts d’Investigació del Campus de Tarongers, del 12 al 14 de juliol del 2023.

Durant aquesta jornada interuniversitària, els estudiants de les cinc universitats públiques valencianes han treballat els projectes que van presentar a les seues universitats i han competit per de ser guardonats amb els premis inteuniversitaris vinculats a aquest programa. Els dos equips que representaven l’UJI van ser Jubileo format per Diego Urios De Los Rios, Marc Serban Lozoya i Jose Palmer Criado i Thermal Brazalet, integrat per Lucía Ramón Guaitas, Natalia Palomares Jaime i Youness Driouich Zarhouni. A les jornades també va a assistir la técnica UJI Bárbara Gurrea i David Cabedo, Vicerector d’Innovació i Transferència i Divulgació Científica.

Aquesta iniciativa ha demostrat ser un motor impulsor de la creativitat i la innovació entre els joves estudiants valencians, que han abordat qüestions crítiques de la nostra societat a través de solucions empresarials sostenibles gràcies als tallers d'innovació i activitats conjuntes que es van realitzar en aquestes jornades. El programa ha posat de manifest la importància de les universitats com a centres d'innovació i el seu paper vital en la creació d'un futur més sostenible i inclusiu. Com a colofó de les jornades, els equips representants de les universitats, van presentar les seues propostes davant d'una comissió de docents d'Aula Empresa 3i.

Aquest esdeveniment va destacar la creativitat i la capacitat innovadora dels estudiants universitaris de tota la Comunitat Valenciana. Malauradament, l’UJI no va obtindre guardó, però l’experiència adquirida pels participants és del tot positiva. Els projectes guanyadors van ser el projecte de la Universitat de València, Controlgest, un impulsor de la innovació i la gestió eficaç. Controlgest es va endur un premi en efectiu de 3000 euros, juntament amb l'elogi del jurat per la seua solució creativa i sostenible. En segon lloc, de la Universitat d'Alacant, Envytech va impressionar amb la seua proposta innovadora,i finalment, Tilapias, també de la Universitat d'Alacant, va ocupar un meritori tercer lloc amb la seua proposta. En resum, aquestes jornades interuniversitaries no només va ressaltar el talent emergent a les universitats valencianes, sinó que també va demostrar l'impacte positiu que pot tenir la innovació en la resolució de problemes i reptes sostenibles a la nostra comunitat.

Aquesta iniciativa forma part del conveni LLAMP 5UCV Campus del l’emprenedoria sostenible i innovadora de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.