El programa UJIlab innovació de la Universitat Jaume I suma dos equips nous i aconsegueix un rècord de participació en la seua tercera edició

27/02/2024 | Càtedra INCREA

El programa UJILab innovació de la Universitat Jaume I ha assolit un rècord de participació d’equips en la seua tercera edició i suma el total de sis grups multidisciplinaris.

En l’anterior convocatòria hi havia quatre equips: UJI Motorsport, UJI Electric Racing Team, UJI Hand i UJI Robotics Team i van participar més de 100 estudiants de 15 titulacions diferents de l’UJI. Aquest any, la seua tercera edició, UJILab Innovació incorpora els equips UJI HackCS i UJI Cedrimun.

L’equip UJI HackCS està dedicat al desenvolupament dels projectes tecnològics, així com la promoció, suport i difusió del software i hardware lliure i té l’objectiu d’introduir a les persones dins del món del “making”, al proporcionar informació sobre la impressió 3D i la construcció de maquinàries. D’altra banda, UJI Cedrimun participarà al National Model United Nations (NMUN), una competició internacional que siga un model basat en les Nacions Unides i que, previsiblement, es celebrarà a Washington a principis de novembre de 2024. Aquesta competició ajuda als estudiants a perfeccionar les seues habilitats de diplomàcia, negociació, pensament crític, compromís, oratòria, redacció i investigació.

El programa -coordinat pel Vicerectorat d’innovació, Transferència i Divulgació Científica a través de la Càtedra INCREA- té la col·laboració de la Conselleria d’innovació, Indústria, Comerç i Turisme i recolza la formació dels equips d’estudiants de la UJI. Aquests equips treballen en projectes innovadors orientats a la participació en competicions universitàries nacionals i internacionals.

Tant el vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica, David Cabedo, com la directora d’Innovació i Emprenedoria de la UJI, Maria Luisa Flor, mostren la seua satisfacció davant la bona acollida que ha tingut aquest programa entre els estudiants de la UJI i l’impuls que suposa per a ells ja que «estimula i fomenta les col·laboracions amb entorns professionals, empresarials i institucionals, a més de incentivar la realització de treballs de final de grau (TFG) i de màster (TFM) relacionats amb els projectes dels equips, donant suport a una formació integral i pràctica».

El programa destaca pel seu enfocament multidisciplinar, ja que requereix que els equips estiguen formats per estudiants de diferents titulacions. Cada equip conta amb l’orientació d’un tutor, que es personal docent i investigador de la UJI i que actua com a guia durant el desenvolupament del projecte, la web del qual és https://innovacioujilab.uji.es/.