18 emissores d’ARU participen en un projecte radiofònic internacional centrat en la UE El projecte, coordinat per Radio Campus France, compta amb finançament europeu i la participació d'emissores d'Espanya, França, Itàlia, Portugal i Alemanya

11/09/2015 | SCP

•  europhonica europhonica

Entrevista a Pablo Zalba, eurodiputat i president de la gestora del PP de Navarra, en el primer programa d'Europhonica. | FOTO: ARU

18 emissores pertanyents a l'Associació de Ràdios Universitàries (ARU), entre les quals es troba Vox UJI Ràdio, participen en el projecte Youth Euro Stance que té com a objectiu la realització d'un espai radiofònic mensual centrat en la Unió Europea, les seues institucions i el concepte de ciutadania europea a través de la creació d'una xarxa de treball internacional.

El programa, titulat Europhonica, es realitzarà des del Parlament Europeu per estudiants universitaris de l'àmbit de les Ciències de la Comunicació de les diferents emissores universitàries que hi participen. Tindrà una durada d'una hora i entre els seus continguts inclourà entrevistes a eurodiputats així com cròniques i reportatges per a donar a conèixer el paper de les institucions europees i dels seus membres. D'aquesta manera, s'abordaran temes com els 30 anys d'Espanya en la UE, la sobirania nacional en el context europeu, els joves davant l'Europa del segle XXI, les polítiques econòmiques o l'Europa multicultural.

Europhonica s'emetrà entre setembre de 2015 i febrer de 2016 a través de les emissores que integren ARU un dijous al mes a partir de les 12 hores. El primer programa es va emetre el passat 10 de setembre i es va centrar en el tractat d'adhesió d'Espanya a la Unió Europea 30 anys després. A més va incloure un reportatge sobre la ciutat d'Estrasburg, la seu de la UE en aquesta ciutat i entrevistes a parlamentaris. En aquesta ocasió el programa va estar produït i realitzat per representants d'Onda Campus, Radio UEM i Inforadio. El proper programa està previst per al 28 d'octubre.

En el projecte, finançat per la Unió Europea i coordinat per Radio Campus France, participen com a socis ARU; RADUNI, xarxa italiana d'emissores de ràdio estudiantils i universitàries; RUA FM, una de les principals ràdios universitàries de Portugal, i emissores d'Alemanya. En resum, Europhonica implica a prop d'un centenar de ràdios universitàries i estudiantils de cinc països europeus.

Totes les informacions i continguts produïts pels diferents equips estaran disponibles en la web multilingüe www.europhonica.eu, que es convertirà en punt de referència d'aquesta xarxa internacional, amb les últimes notícies, articles i contingut multimèdia.