Un grup de 22 xinesos de la Hubei University realitza una estada formativa i cultural a l’UJI

31/07/2015 | SCP

Un grup de 22 xinesos provinents de la Hubei University ha realitzat una estada d’una setmana a la Universitat Jaume I amb l’objectiu de conèixer la cultura espanyola i tindre un primer contacte amb l’idioma i també amb l’estudiantat universitari castellonenc que participa en el Programa Mentors.

En total, han participat 17 estudiants, quatre professors de diferents àmbits de coneixement i una traductora, els quals han rebut classes d’espanyol i han tingut l’oportunitat de conèixer el campus i la ciutat de Castelló. Al llarg de la setmana s'han tractat aspectes bàsics de l’idioma i s'han realitzaran visites culturals al Museu de Castelló i a les localitats de Peníscola i Morella. A més, també s’ha abordat la gastronomia espanyola amb un curs de cuina.

Les activitats formatives i culturals han sigut planificades per l’Oficina de Relacions Internacionals depenent del Vicerectorat d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme de la universitat pública de Castelló.

La Universitat Jaume I va signar un conveni de cooperació educativa amb la Hubei University of Science and Technology en abril de 2014 per tal que estudiantat xinés poguera vindre a estudiar el Grau en Infermeria a l’UJI. L'acord també incloïa la formació de professorat xinés en aquesta àrea.

Vídeo en diferents formats