03/07/2015 | SCP

•  pla-formacio-internacional Pre-Ocupat_15DLL08-350

Aquest curs més de 90 estudiants i titulats han realitzat pràctiques internacionals a través de programes de l’UJI. | FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I i l'Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP) ha realitzat el VI Pla de formació per a pràctiques internacionals 2015/16 amb l’objectiu de millorar les possibilitats d’accés al mercat laboral internacional dels titulats i titulades i informar dels programes i ajudes als universitaris i universitàries interessats en realitzar pràctiques a l’estranger.

La inauguració de la jornada va estar a càrrec de la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín, que va destacar l’aposta activa de l’UJI per l’ocupabilitat i mobilitat dels egressats. «L’UJI està convençuda, i així ho indiquen els nostres estudis, que la mobilitat internacional a través de les pràctiques augmenta l’ocupabilitat i l’ocupació ajustada dels titulats i titulades» va afirmar.

En aquesta línia, va apuntar que aquest curs 2014/2015 més de 90 estudiants i titulats han realitzat pràctiques internacionals a través de diferents programes que ofereix l’UJI, principalment Erasmus Pràctiques i Pràctiques solidàries en països empobrits. A més, va destacar iniciatives com el Pla UJI Emprèn, en el qual s’integra el programa University Junior International Entrepreneurs per al foment de la mobilitat, el talent i l’emprenedoria.

Així mateix, va assenyalar que el programa Erasmus+ obri noves possibilitats per al foment de l’ocupabilitat i, en aquest marc, el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) ha concedit a l’UJI l’aprovació d’un consorci amb el SERVEF i el Conservatori Superior de Música de Castelló per a la creació de 31 beques perquè l’estudiantat d’ambdós centres puga realitzar pràctiques internacionals, de les quals 20 corresponen a l’UJI.

A continuació, es va celebrar una taula redona en la qual es van abordar les acreditacions de llengües, els programes de mobilitat que s’ofereixen a la Universitat i l’accés a pràctiques curriculars a l’estranger fora dels programes de mobilitat. A més, es va realitzar un taller d’entrevista exprés en el qual es van explicar les fases de l’entrevista i com es pot preparar una estratègia per a afrontar-la.

En la segona sessió es va tractar la xarxa EURES, el programa Eurodyssea, el programa Faro i el programa Argo. També es va dur a terme un taller sobre com utilitzar la xarxa social Linkedin.