Una tesi de la Jaume I avalua la validesa de les mètriques dels indicadors globals de reputació

08/06/2015 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

En els últims anys, el concepte de “reputació corporativa” suscita un interès cada vegada major, tant al món acadèmic com en el professional. La reputació és un dels indicadors no financers amb major potencial per a convertir-se en el més rellevant al món de les organitzacions, per a influir en l'estratègia, demostrant la seua vinculació directa a la creació de valor, aportant una perspectiva que concilie el curt i llarg termini i afavorint una visió multi-stakeholder i l'alineament de tots els grups d'interès, interns i externs de l'organització, amb la seua estratègia.

La tesi presentada i defensada per Ángel Alloza Losana, director general del think tank Corporate Excellence - Centre for Reputation Leadership, analitza i avalua la validesa i robustesa mètriques d'un indicador global de reputació concret. En el treball s'ha pogut demostrar la invariància poblacional d'una d'aquestes mètriques, a través de la utilització de tècniques de contrast estadístic, la qual cosa suposa un avanç en l'àmbit de la gestió i valoració d'intangibles (àmbit que es treballa des del Departament de Ciències de la Comunicació de l'UJI) amb la finalitat de poder ajudar a incorporar aquests indicadors no financers als criteris de mesurament i presa de decisions en l'àmbit de les organitzacions empresarials i de les institucions en general.

El tribunal, format pel professor Juan Benavides Delgado, catedràtic de la Universitat Complutense de Madrid, la professora Mª Isabel de Sales Nestares, catedràtica de la Universitat Cardenal Herrera CEU de València, i el professor Javier Marzal i Felici, catedràtic de la Universitat Jaume I de Castelló, ha atorgat la qualificació d'excel·lent cum laude, a la tesi doctoral defensada per Ángel Alloza a meitat de maig i dirigida pels doctors Enrique Carreras de la Universitat CEU San Pablo de Madrid, i Mª Teresa Benlloch, de la Universitat Jaume I de Castelló.

Altres notícies de la FCHS: 

L’equip «Las orejas del Lobo» guanya el concurs de Vichy Catalán organitzat entre l’estudiantat de Publicitat i Relacions Públiques de l’UJI

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions