El Programa d’Extensió Universitària de l’UJI presenta la revista «kult-ur» a Mèxic

11/05/2015 | SCP

Paco Marco, director de la revista kult-ur del Programa d'Extensió Universitària de la Universitat Jaume I (PEU-UJI) va presentar la setmana passada aquesta publicació a la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic (UNAM) i a la Universitat Pedagògica Nacional (UPN).

A la Facultat de Ciències Polítiques i Socials de la UNAM, Marco va presentar els dos números fins ara publicats de kult-ur, i va detallar la gènesi del projecte a partir del seminari Garbell i el PEU-UJI, subratllant la seua necessitat i conveniència com a espai de reflexió interdisciplinària sobre la cultura de la ciutat. Marco va parlar de la revista com un espai d'investigació acadèmica i del blog de kult-ur com un mitjà per a la participació i l'intercanvi entre autors i lectors.

Durant la presentació, Gustavo Rojas, conseller universitari de la UNAM, va fer al·lusió a la importància dels projectes d'extensió universitària, fet que va aprofitar Marco per a explicar el projecte d’intervenció que el PEU-UJI du a terme a les comunitats dels municipis de l'interior de la província de Castelló.

Així mateix, Guillermo Pereyra, coordinador del número quatre de kult-ur, que portarà el títol Memòria, política i ciutadania, va abordar la relació entre política, memòria i la construcció de la ciutadania en la tradició del seu país, Argentina, i va denunciar la tragèdia que suposa, en el cas de Mèxic, que la ciutat haja sigut apropiada per l’exèrcit i criminals. Per la seua part, Mario Zaragoza, professor de la UNAM, va parlar sobre el repte de publicar una revista d'investigació des de la seua experiència de director de la revista Polis de la UNAM i va valorar molt positivament el projecte de kult-ur i la seua vocació internacional.

D’altra banda, Paco Marco, Guillermo Pereyra, i la professora Teresa Negrete, de la UPN i membre del comitè científic de kult-ur, van presentar la revista a l'auditori de la Universitat Pedagògica Nacional.