La dotzena edició de «Imaginaria. Fotografia en primavera» organitza prop de 50 activitats al voltant de la fotografia El festival inclou per primera vegada la mostra «Mayo fotográfico Segorbe» i el projecte «Sonda Vila-real»

11/05/2015 | SCP

•  imaginaria _MG_4832in

Inauguració de la mostra «Imaginaria. Fotografía en primavera» a l'Àgora de l'UJI. | FOTO: Àlex Pérez

El festival Imaginaria. Fotografia en primavera torna amb tota la seua força a la ciutat i a la província de Castelló amb quasi cinquanta activitats, entre les quals l’exhibició d’obra fotogràfica és l’esdeveniment principal. Les activitats es portaran a terme fins al 5 de juny, si bé les propostes expositives seguiran obertes, en molts casos, fins al 21 de juny i més endavant. Enguany el festival tindrà lloc a les localitats de Benicàssim, Castelló de la Plana, Culla, Fanzara, Morella, Sagunt, Sant Mateu, Sogorb, Suera, Vilafranca, Vila-real, Vinaròs i Vistabella.

En aquesta dotzena edició s’han programat trenta-sis mostres expositives en les diferents localitats de la província de Castelló. Cal destacar el cas de la ciutat de Sogorb, on el «Mayo fotográfico Segorbe», nascut a l’empara d’Imaginària, s’integra en part en aquesta iniciativa. També la realització, a Vila-real, del projecte «Sonda Vila-real», que naix amb la intenció de mostrar la importància que els processos creatius i multidisciplinaris juguen en el desenvolupament dels processos i dels productes culturals.

La inauguració de la mostra va tindre lloc el 8 de maig a l’Àgora Universitària de l’UJI amb l'exposició «Fotografies» de Luis Montolio que es podrà veure fins al 5 de juny.  L’obra fotogràfica de Montolio, entre el documentalisme i l’art conceptual, travessa tot l’estrat social per a construir un univers de personatges situats en entorns inherents a la cultura urbana contemporània. En la creació de les seues imatges, de les quals se n’ha destacat la sintonia amb la cultura underground, Luis Montolio porta la il·luminació, la velocitat d’obturació, el moviment i l’angle de l’enquadrament al límit de l’expressivitat.

El projecte Imaginaria. Fotografia en primavera té l’objectiu d‘impulsar i promoure el reconeixement social que la fotografia i la imatge fixa té en la societat actual, tant com a producte que crea patrimoni artístic, documental i cultural, com com a procés cultural que redunda en la formació integral de totes les persones que s’acosten i s’interessen per aquest mitjà.

Aquesta iniciativa és possible gràcies al suport i a la col·laboració d’institucions públiques, entitats privades, col·lectius i associacions culturals i creadors. Organitzat pel Vicerectorat de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, i coordinat des de l’Aula de Fotografia del Servei d’Activitats Socioculturals de la Universitat Jaume I, compta entre els seus col·laboradors principals amb l’Ajuntament de Castelló de la Plana, l’Aula Dávalos- Flétcher de la Cultura - Universitat Jaume I i el Museu de Belles Arts - CulturArts Castelló. Cal destacar l’aportació realitzada en aquesta edició per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Vila-real en el marc de la iniciativa «Sonda Vila-real» i de l’Ajuntament de Sogorb en la seua proposta «Mayo fotográfico Segorbe».

Programa: http://ujiapps.uji.es/cultura/base/aules/foto/imaginaria/

Fotografies