L'UJI acull l'eixida de la MIM i la CSP 115 amb la participació de 2.100 corredors

11/05/2015 | SCP

Aquest dissabte 9 de maig de 2015 va tindre lloc l'eixida de les dues proves més emblemàtiques de les curses per muntanya de la província de Castelló, la Marató i mitja (MIM) de 63 km i la Castelló Penyagolosa 115 (CSP) de 118 km.

A les 06:00 de la matinada els quasi 2.100 corredors van prendre l’eixida a les pistes d’atletisme de l’UJI en direcció a l’ermitori de Sant Joan de Penyagolosa on els últims corredors arribarien a les 21 hores en el cas de la MIM i a les 12 hores del diumenge 10 de maig en el cas de la CSP.

La prova, que compta amb més de 800 voluntaris i voluntàries durant el seu recorregut tant per a l’avituallament dels corredors i corredores, com per a la seua seguretat, cronometratge etc., va demostrar la implicació de tots els pobles pels quals passen els corredors així com el seguiment massiu del públic que acompanya els corredors. A més a més, i sense dubte, va ajudar el sistema de cronometratge que permet seguir els corredors a temps real.

Igual que l’any anterior, durant la prova, l’equip d’investigació de Penyagolosa Trail saludable, format per investigadors del Servei d’Esports i de la Facultat de Ciències de la Salut de la Universitat Jaume I, així com investigadors de la Universitat de València, va dur a terme un estudi d’investigació entre 50 corredors i corredores de la CSP, als quals els van mesurar valors sanguinis, de força, electrocardiografies, de pes , alçada etc. tant en la fira del corredor com en l’eixida, Useres, Culla, Vistabella i meta.