L'equip de debat de l’UJI queda semifinalista en la XI Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives La resta de participants han atorgat el guardó de millor grup a l’equip de l’UJI

12/04/2015 | SCP

• Equip Lliga de Debat lliga-debat lliga-debat

Els integrants de l'equip de debat de l'UJI. | FOTO: VOX UJI

L'equip de debat de la Universitat Jaume I va participar del 23 al 27 de març en l'onzena edició de la competició dialèctica entre equips de les universitats de la regió Vives que enguany es va celebrar a la localitat de Salt (El Gironés). En aquesta edició, el tema a debatre va ser «Una societat avançada i complexa com la nostra, podria funcionar eficientment amb una economia basada principalment en intercanvis no monetaris?».

Els integrants de l'equip de debat de l’UJI -Alina Nita, Santiago Rosado, Carles Crespo, Lur Herrero, Víctor Palacio i Iván Argente- van superar diverses rondes al llarg de la setmana fins a arribar a la semifinal, en la qual va aconseguir la victòria la Universitat d’Alacant (UA). Finalment, l’equip de la Universitat Autònoma de Barcelona es va proclamar guanyador de la competició en imposar-se en la final al de la UA. No obstant això, l’equip de l’UJI va ser triat com a millor grup per la resta de participants, un guardó que també va obtindre en la lliga de fa dos anys.

Un total de 65 alumnes de 13 universitats (Alacant, Autònoma de Barcelona, Barcelona, Girona, Illes Balears, Internacional de Catalunya, Jaume I, Lleida, Miguel Hernández d’Elx, Oberta de Catalunya, Ramon Llull, Rovira i Virgili i Vic-Central de Catalunya) van participar enguany en aquesta competició, que té l’objectiu de fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants de les universitats de la Xarxa, a través del debat sobre un tema polèmic i d’actualitat.