Representants de l'UJI participen en les I Jornades IES Benigasló per a l’Educació Crítica

28/01/2015 | SCP

Les I Jornades IES Benigasló per a l’Educació Crítica «Filosofia, totalitarismes i pau», celebrades el passat 27 de gener a la Vall d’Uxò, van comptar amb la participació de representants de la Universitat Jaume I.

D’una banda, es va exhibir el documental Mauthausen-Gusen: la memòria, en el qual va col·laborar el Laboratori de Comunicació de la Universitat Jaume I (LABCOM). En la presentació del documental va estar present la periodista Rosa Brines, autora del film, i Albert Peña, tècnic audiovisual del LABCOM i llicenciat en Comunicació Audiovisual de l’UJI, que va participar en el projecte com a part de l’equip tècnic.

El documental Mauthausen-Gusen: la memòria, narra en 31 minuts la història dels republicans espanyols deportats al camp de concentració de Mauthausen-Gusen en Àustria entre 1941 i 1945. El documental té una base educativa que intenta recuperar la memòria com a herència pedagògica per a las generacions futures.

D’altra banda, en les jornades també va participar Vicent Martínez Guzmán, doctor en Filosofia i director honorífic de la Càtedra UNESCO de Filosofia de la Pau de l’UJI, que va oferir la ponència «Fer les paus malgrat els holocausts i els totalitarismes».