Isonomia fomenta la inclusió social dels adults amb discapacitat

16/01/2015 | SCP

•  Isonomia-discapacitats Projecte_discapacitat_DLL10_in

D'esquerra a dreta: Anna Sales, Asunción Ventura i María José Ortí. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I ha presentat el projecte «Programa de formació i orientació per la inclusió social i la vida autònoma i independent per a persones adultes amb discapacitat», finançat per la Secretaria d’Estat d’Educació, Formació Professional i Universitats del Ministeri d’Educació, Deport i Cultura.

A la presentació, la vicepresidenta de la Fundació Isonomia, Asunción Ventura, ha afirmat que «el projecte té com a finalitat afavorir la generalització de la autonomia personal, en tots els àmbits, de persones adultes amb discapacitat que presenten necessitats educatives especials, preparant-les per a que puguen optar a portar una vida autònoma i independent».

Aquests objectius es duran a terme amb la implementació d’un programa formatiu «que servirà als participants per al desenvolupament integral en comunicació, habilitats personals i socials, coneixement i exercici dels seus drets i vida autònoma i independent», segons ha assenyalat Mª José Ortí, coordinadora del projecte. «A més, el programa formatiu es completarà amb accions per sensibilitzar a l’entorn de la necessitat de dotar de suport a aquest sector de la societat i s’obrirà la porta de la Universitat a totes les persones amb discapacitat, especialment a aquelles que no hagen pogut accedir a una formació reglada amb anterioritat» ha afegit.

Al curs formatiu, que s’iniciarà en febrer amb caràcter gratuït, es tractaran diversos aspectes ha destacat Anna Sales, coordinadora de formació d’Isonomia. «Vida independent i igualtat entre dones i homes, ferramentes per la comunicació en la societat 3.0, intel·ligència emocional, habilitats socials, autonomia personal i autoregulació formen part dels continguts teòrics del curs que es complementarà amb formació pràctica» ha explicat Sales.

Les accions es desenvoluparan fins al 31 de juliol de 2015 i les persones beneficiàries directes seran 10 persones adultes amb discapacitat amb necessitats educatives especials de la Comunitat Valenciana, de la província de Castelló, i 10 d’Extremadura, de la província de Badajoz. Actualment, està obert el procés de selecció de les persones beneficiàries directes, i la documentació es pot enviar mitjançant el correu electrònic redes-iso@uji.es o el fax 964729135 abans del 20 de gener.

La Fundació Isonomia és una entitat sense ànim de lucre d’àmbit estatal, dependent de la Universitat Jaume I de Castelló, la finalitat de la qual és promoure la igualtat d’oportunitats entre homes i dones, així com d’altres col·lectius socials, econòmics, laborals, educatius i culturalment desafavorits o susceptibles de sofrir discriminació, en tots els àmbits de la vida de les persones, amb la finalitat de contribuir a una societat més justa i més igualitària.

Fotografies