22/12/2014 | SCP

•  sembrando-igualdad Sembrando_Igualdad_DLL15_in

Acte de presentació del projecte «Sembrando Igualdad». | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I ha presentat el projecte «Sembrando igualdad» que desenvoluparà com a entitat sòcia de la Asociación para el Desarrollo Rural de Sierra Mágina (Andalusia), promotora del projecte; i conjuntament amb el Centro para el Desarrollo del Valle del Ese-Entrecabos (Asturias).

«Sembrando Igualdad» és un projecte que té com a objectiu contribuir a la inserció socio-laboral de les dones de les comarques rurals, augmentar el seu empoderament i promoure l’intercanvi d’experiències entre els territoris participants. Alguns dels objectius específics són capacitar a una mitjana de 30 dones del medi rural en activitats agràries altament masculinitzades per a la seua inserció laboral, contribuir a la disminució de la bretxa de gènere, assessorar i acompanyar a les dones en el procés d’inserció laboral i establir una xarxa de col·laboració i transferència de bones pràctiques amb entitats sòcies d’altres comunitats autònomes d’Espanya. En concret, a Castelló Isonomia oferirà formació de capacitació en activitats agràries a 10 dones del medi rural.

Durant l’acte de presentació, la vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat i Igualtat de la Universitat, Mª José Oltra, ha destacat la importància d’una iniciativa com aquest projecte «orientat a la promoció de dones de l’entorn rural per a promoure la igualtat però també per estendre, més enllà de la comunitat acadèmica, la formació a la ciutadania castellonenca amb els recursos i acompanyaments necessaris per a accedir a majors nivells de capacitació socio-laboral». Per la seua part, la vicepresidenta de la Fundació Isonomia, Asunción Ventura, ha destacat que «aquest projecte suposa un reconeixement a nivell estatal de la labor de la Fundació Isonomia en l’àmbit rural, donat que és l’Institut de la Dona qui el finança». A la presentació també han assistit les coordinadores de l’àrea de formació i de l’àrea social de la Fundació que han presentat les diferents accions que inclou el projecte com ara tallers presencials o assessorament i acompanyament a les dones en el procés d’inserció laboral.

El projecte està finançat per l’Institut de la Dona dins del programa del mecanisme financer del espai econòmic europeu en el marc del memoràndum d’acord subscrit entre Noruega, Islàndia, Liechtenstein i Espanya.

Les dones interessades en els cursos, que s’impartiran del 19 de gener al 28 d’abril de 2015 a la Universitat Jaume I, podran presentar la seua sol·licitud amb els documents requerits fins al 7 de gener de 2015 a la Fundació Isonomia.

Altres notícies:

La Fundació Isonomia de l’UJI obté una ajuda de l'Obra Social «la Caixa» per al foment de les relacions afectives basades en els bons tractes