La SAUJI celebra el seu XV aniversari a la Llotja del Cànem

08/12/2014 | SCP

•  sauji-llotja _MG_9634in

Nous socis honorífics amb el rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, el president de la SAUJI, José Mª Arquimbau, i el president del Consell Social, José Luis Breva. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

La Societat d’Amics i Antics Alumnes de la Universitat Jaume I (SAUJI) ha celebrat el seu quinzè aniversari amb un acte celebrat a la Llotja del Cànem que ha sigut presidit pel rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent; el president de SAUJI, José Mª Arquimbau; el vicepresident de SAUJI, Iván Barreda, i el president del Consell Social, José Luis Breva.

En l’esdeveniment s’ha realitzat el nomenament com a socis i sòcies honorífics a Roberto Bautista, esportista; Rafael Benavent, empresari i expresident del Consell Social de l’UJI; Salvador Cabedo, director de la Universitat per a Majors; Manuel Colonques, empresari (ha recollit el guardó el seu germà Héctor); Pilar Dolz, gravadora i galerista; Miguel Ángel Silvestre, actor, i Francisco Toledo, catedràtic de Ciències de la Computació i Intel·ligència Artificial i rector de l’UJI entre 2001 i 2010. Als nous socis i sòcies honorífics se’ls ha fet entrega de la insígnia d’or i plata de SAUJI com a reconeixement de la seua aportació al desenvolupament socioeconòmic i cultural a la província de Castelló.

Vicent Climent ha posat de relleu que la creació de la Universitat Jaume I va ser una fita històrica a Castelló i que va nàixer gràcies al suport de tota la societat castellonenca. «Si la Universitat va nàixer de la societat era necessari mantindre el vincle amb ella, rebre eixe alè i estima dels ciutadans, i això es va materialitzar en la creació de SAUJI». Així mateix, ha apuntat que a la Universitat «fem docència i recerca però també fem societat, la fem més forta, més justa, coherent, humana i preparada per a resoldre reptes». Finalment, ha donat l’enhorabona a les persones distingides en l’acte i ha afirmat que «en aquests moments de dificultats són persones com vosaltres les que necessitem com a model per a la universitat i la societat».

Per la seua part, Arquimbau ha fet un repàs de la trajectòria de SAUJI i ha explicat que actualment compta amb prop de 5.000 sòcies i socis i que ha servit per a mantindre els vincles amb els antics membres de la universitat i la societat així com per a donar a conèixer més la universitat a la gent de Castelló i la seua província. «L’èxit de la universitat és que els castellonencs han reconegut el que ha suposat per al desenvolupament de la província en tots els àmbits» ha assenyalat. Així mateix, ha explicat que el nou programa Alumni SAUJI, servirà de punt d’encontre de les 40.000 persones que han passat fins ara per l‘UJI i per a mantindre el seu vincle amb la Universitat al llarg dels anys.

Programa AlumniSAUJI

Des que es va crear el Programa AlumniSAUJI per part de l'UJI  i SAUJI, a finals del passat curs acadèmic, més de 1.200 exalumnes s’han unit a la seua categoria Bàsic per poder continuar vinculats amb la Universitat amb cost zero.

El Programa AlumniSAUJI ha nascut com un projecte per a enfortir les relacions entre l'antic estudiantat, la societat i la Universitat Jaume I, un espai de trobada entre els més de 40.000 estudiants que han passat per la Universitat durant els seus 23 anys d’existència.

De manera gratuïta tot l'antic estudiantat de la Universitat poder ser Alumni Bàsic. Per a aquelles persones que volen ampliar els serveis i avantatges per a poder accedir a una formació continuada, gaudir de descomptes econòmics  o utilitzar les instal·lacions universitàries poden optar a la categoria AlumniSAUJI Premium. A la tipologia AlumniSAUJI Premium també poden inscriure’s persones que no han estudiat a l’UJI.

Amb l’ampliació de prestacions i l’obertura d’una nova oficina d’atenció al públic al campus universitari, a més de la que ja existeix a la Llotja del Cànem, AlumniSAUJI pretén donar un major servei a totes aquelles persones que un dia van ser alumnes o aquelles que estan interessades en tot el que pot oferir la Universitat sense haver passat per l’UJI.

Imatges de l'acte