L’UJI assoleix un 86% de les accions del Pla Pluriennal de Multilingüisme 2011-2014

09/12/2014 | SCP

•  ppm Informe_PPM_DLL05_in

Presentació de l'informe sobre el Pla Pluriennal de Multilingüisme. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I ha presentat el seu informe sobre el desenvolupament dels objectius, accions i indicadors del Pla Pluriennal de Multilingüisme (PPM) 2011-2014, elaborat per l’Àrea de Promoció Lingüística del Servei de Llengües i Terminologia. Aquest informe, a més de fer balanç de l’aplicació del PPM, ha servit per a analitzar quina és la situació sociolingüística de la Universitat Jaume I.

La presentació ha sigut a càrrec d’Inmaculada Fortanet, vicerectora d'Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, que ha destacat l’èxit del pla del qual s’han aconseguit dur a terme 43 de les 50 accions previstes, el que suposa un assoliment del 86%, i s’han analitzat 51 dels 57 indicadors. Com a accions destacades ha fet referència a la creació de l’Observatori Lingüístic; l’elaboració del Manual d’Usos Lingüístics, on s’estableix quines són les llengües que s’han de fer servir en cadascun dels processos a la Universitat, i la creació del Programa de Reconeixement i d’Assessors i Mentors Lingüístics, un programa de reconeixement de la docència en anglès i en valencià i d’assessorament i suport al professorat o estudiantat amb dificultats en llengües per part d’alumnat d’últims cursos de titulacions relacionades amb aquest àmbit. En aquesta línea, també ha destacat la millora de les aplicacions virtuals i material d’aprenentatge de llengües així com de les proves de llengües, que ara tenen una certificació reconeguda amb l’associació ACLES.

Per últim, la vicerectora ha remarcat la importància d’augmentar tant la docència en anglès, que ha passat d’un 0,34% a un 4%, però ha d’arribar a un 5% i la docència en valencià, que en el curs 20l0-2011 representava el 22% de la docència i s’ha reduït a un 21% en el curs 2013-14 tot i que han augmentat el nombre total de crèdits de docència en aquesta llengua.