La Fundació F2E apostarà en 2015 per la formació i la I+D Durant 2014 s’han organitzat nou jornades tècniques sobre eficiència energètica

08/12/2014 | SCP

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana (F2E), de la que són patrons BP, l’Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I, ha aprovat el pla d’actuació per a l’any 2015 en una reunió celebrada a la Llotja del Cànem i a la qual han assistit el rector de l’UJI, Vicent Climent; l’alcalde de Castelló, Alfonso Bataller; Emilio Marín i José Luís García,  en representació de l’empresa BP Oil, i José Luis Gandía, gerent de la Fundació F2e.

Per a l’any 2015, la fundació es proposa plantejar més jornades tècniques davant l’èxit obtingut enguany i ampliar les accions ciutadanes també a les altres províncies, en col·laboració amb la Diputació i amb altres organitzacions. D'altra banda, durant el curs 2014/2015 es realitzaran dos concursos, un nou entre els instituts de Castelló i l'altre amb nou instituts de la província. També es preveu realitzar una acció, amb el suport de l’Institut per a la Diversificació i l’Estalvi Energètic, per a millorar l’eficiència dels comerços de Castelló l’any 2015; i dues jornades amb el Patronat de Turisme i per al sector de la construcció junt amb Porcelanosa i el Col·legi d’Arquitectes.

Pel que fa a I+D, es treballarà en un projecte pilot de monitoratge, en la gestió de la demanda i l’emmagatzematge en habitatges, i per últim, en un model d’anàlisi de transport per a estudiar l’impacte de les polítiques existents i altres accions en la millora de la eficiència energètica.

Durant la reunió els patrons han fet balanç del treball realitzat al llarg de 2014 en el que s’han realitzat un total de nou jornades tècniques que han destacat tant pel nombre d'assistents com pel nivell dels ponents participants. També s’han realitzat xarrades seguint el programa el Club de la Energía en 10 associacions de veïns, que han comptat amb 181 assistents. D'altra banda, la fundació ha realitzat nous concursos en instituts de Castelló i ha realitzat accions de finançament i difusió dels ja existents. Finalment, pel que fa a la visibilitat es considera que s’ha obtingut un resultat molt satisfactori tant en la província com en el sector energètic; s’han superat els objectius inicialment marcats tant a les xarxes socials, com a les publicacions tècniques i visites web. En aquest sentit, el rector de l’UJI ha afirmat que «hui no sols hem avaluat les accions de 2014 i hem aprovat les de 2015 sinó que hem constatat la consolidació de la presència de la fundació, les seues activitats i el seu prestigi, cada vegada major. L’essència de la fundació és aunar els esforços públics, privats i tecnològics-acadèmics per a millorar l’eficiència energètica».

Per la seua part, l’alcalde ha recordat que la fundació va nàixer amb vocació d’informar els ciutadans i impulsar la innovació per a millorar la qualitat de vida de les persones i la sostenibilitat de les ciutats gràcies a l’eficiència energètica. «Hui hem donat un pas més amb l’aprovació de les propostes per a 2015 i l’avaluació del que ha sigut 2014» ha afegit.

Per últim, Emlio Martín ha assenyalat que en 2015 s’ampliarà l’àmbit d’actuació a sectors com l’automoció i els combustibles on les mesures d’eficiència i de formació es tradueixen en estalvi i en una millora dels serveis. «Per aquests motius, estem molt satisfets amb el funcionament i els resultats de la Fundació» ha destacat.

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana té com a objectiu impulsar l’actuació en el camp de la eficiència energètica mitjançant la formació, la conscienciació social, el suport al desenvolupament d'iniciatives empresarials i la promoció de projectes d'innovació.