L’UJI i Creu Roja fomentaran el voluntariat entre la comunitat universitària En el Dia Internacional del Voluntariat ambdues entitats signen un conveni de col·laboració

09/12/2014 | SCP

•  creu-roja _MG_9972in

Acte de signatura del conveni amb Creu Roja. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

La Universitat Jaume I i la Creu Roja han signat, coincidint amb el Dia Internacional del Voluntariat, un conveni específic vinculat al programa UJI-Voluntàri per tal que estudiantat de l’UJI, així com el personal docent i d’investigació, i el personal d’administració i serveis, puguen realitzar tasques de voluntariat en els diferents projectes que porta endavant Creu Roja en la província de Castelló, en benefici de la col·lectivitat i especialment d’aquelles persones i col·lectius amb major vulnerabilitat.

El conveni ha sigut signat pel rector de l’UJI, Vicent Climent, i la presidenta provincial de Creu Roja, Flores Higueras, per un període de temps de dos anys, prorrogable a quatre. Segons l’acord, els programes als quals els membres de la comunitat universitària podràn incorporar-se com a voluntaris en Creu Roja són els de suport a persones majors i dependents, en el projecte d’ajuda a domicili complementària i els educatius de Creu Roja Joventut: educació per a la salut, prevenció de conductes violentes en adolescents i joves i, per últim, en el projecte de promoció de l’èxit escolar de xiquets i xiquetes amb dificultat social.

El rector de l’UJI, Vicent Climent, ha agraït que s’haja materialitzat aquest conveni ja que «servirà per a formar els estudiants no tant com a professionals, sinó també com a ciutadans compromesos amb la seua societat». A més, confia en que aquesta llavor «quedarà gravada en la vida dels estudiants, i aquest esperit de voluntariat els acompanyarà també quan finalitzen els seus estudis». Flores Higueras, per la seua part, ha destacat que «aquest conveni servirà per a fer que els estudiants no sols completen la seua formació sinó també per a apropar-los a la realitat de la situació de la societat».

La gestió es portarà des de l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat i des de la Unitat de Voluntariat i Participació de Creu Roja en Castelló. L’acord inclou la concessió dels crédits pertinents als alumnes que realitzen activitats de voluntariat estudiantil, vinculades al programa UJI-Voluntària, on s’enmarca el conveni.

El programa UJI-Voluntària es va crear fa cinc anys amb l’objectiu de promoure entre la comunitat universitària la participació activa en la consecució d’una societat més justa i ajudar a aquelles persones o col·lectius més necessitats.

A l’acte de signatura també han assistit, Rubén Peris, coordinador provincial de Creu Roja; Mª Dolores Bou, responsable provincial de voluntariat;  Inmaculada Fortanet, vicerectora d'Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme de l’UJI; i Carmen Lázaro, directora de l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat i Mónica Garcia, de l’OCDS.

Fotografies