El documental «Five days to dance», preseleccionat per als premis Goya amb nou candidatures

21/11/2014 | SCP

El llargmetratge documental Five days to dance, en la producció del qual participa la Universitat Jaume I de Castelló, acaba de ser preseleccionat per l'Acadèmia del Cinema per a la 29ª edició dels Premis Goya. La pel·lícula compta amb nou candidatures entre les quals estan millor pel·lícula i millor documental. La preselecció del documental per als premis de l'Acadèmia del Cinema coincideix amb la seua estrena en sales de 50 ciutats d’Espanya. A Castelló, l’estrena es va celebrar al Paranimf de la Universitat Jaume I amb dues sessions els passats 22 i 23 de novembre.

El documental està codirigit per l’alqueriense Rafa Molés, professor del Departament de Comunicació de la Universitat Jaume I, i el realitzador Pepe Andreu. Tots dos opten al Premi Goya a la millor direcció novell i al millor guió. En la producció de la pel·lícula també ha jugat un paper determinant l’UJI amb Robert Arnau, director del Laboratori de Comunicació Audiovisual i Publicitat, com a productor delegat de Five days to dance. A més, tres alumnes de Comunicació Audiovisual han participat en el projecte i la graduada en Publicitat i Relacions Públiques, Ainhoa Alberola, s'ha convertit en la responsable de comunicació de la pel·lícula. Així mateix, la prestigiosa il·lustradora de Vila-real, Paula Bonet, signa el cartell del documental.

Hi ha més castellonencs que podrien guanyar un Premi Goya dins d'aquest documental. El reconeixement del públic i la crítica a la banda sonora de Five days to dance també es veu ara avalat per l'Acadèmia del Cinema. Alberto Ruiz Lucendo i Gavin Brenes, de la banda castellonenca Montefuji, són candidats al Goya a la millor música original.

Five days to dance, de la productora valenciana SUICAfilms i coproduïda per la basca REC Grabaketa Estudioa, és candidata també als Goya a la millor direcció de fotografia, millor direcció de producció, millor muntatge i millor so.

Les nou candidatures de Five days to dance seran ara valorades i votades pels acadèmics del cinema per a triar els nominats que acudiran a la coneguda gala de lliurament dels Premis Goya.

La pel·lícula ja ha sigut premiada per Canal Plus, que la va considerar millor llargmetratge dels exhibits a la novena edició del festival MiradasDoc que se celebra cada any a Guía de Isora (Illes Canàries).

Five days to dance conta com una parella de coreògrafs arriba un dilluns a un institut i substitueix les classes per dansa. Aqueix mateix divendres els alumnes es pujaran a un escenari i ballaran. Aquest senzill canvi trastoca el seu món per complet. El documental qüestiona els rols socials, el sistema educatiu i la visió estereotipada de l’adolescència.