Rambla: «Les Jornades Culturals de la Plana de l’Arc són un exemple de dinamització cultural del territori»

22/10/2014 | SCP

El vicerector de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Jaume I, Wenceslao Rambla, va ser l’encarregat d’inaugurar una nova edició de les Jornades Culturals de la Plana de l’Arc, que enguany es van celebrar a Vilanova d’Alcolea del 17 al 19 d’octubre. Rambla va explicar que aquestes jornades «han comptat amb la participació de la Jaume I des de la primera convocatòria, l’any 1996» i va destacar que són un exemple de participació social en la dinamització cultural del territori, de socialització del coneixement i d’autoorganització cívica del veïnat.

En aquest sentit, va afirmar que l'esdeveniment aporta «un espai d’encontre amb la cultura popular, amb les tradicions i costums dels nostres pobles; una oportunitat de reflexionar sobre el nostre futur i, sobretot, de trobar-nos amb els nostres veïns i potenciar així les relacions interpersonals». Rambla va afegir que un dels trets definitoris de la personalitat de l’UJI és la sensibilitat cap a la realitat sociocultural i econòmica de l’entorn més immediat, i per això aquestes jornades culturals harmonitzen plenament amb els valors institucionals de la Universitat i també amb els seus objectius més funcionals.

Per a finalitzar, Wenceslao Rambla va voler refermar el compromís de la Universitat Jaume I amb la cultura com un dels eixos vertebradors de la societat i amb el coneixement com a fonament del desenvolupament del territori.

Aquesta XIX edició de les Jornades Culturals va oferir la possibilitat de reflexionar sobre l’ahir, l’avui i, sobretot, el demà dels pobles de la Plana de l’Arc, una reflexió que es va plantejar al voltant dels canvis més recents que afecten aquest conjunt de pobles, uns canvis referits a polítiques de desenvolupament, infraestructures o reaccions socials. La comissió organitzadora va preparar diverses comunicacions, ponències i taules redones on es van tractar problemàtiques tan rellevants per al futur de Castelló com són la fracturació hidràulica o l’Aeroport de Castelló. També hi va haver exposicions, presentacions de llibres i actuacions de grups musicals de les comarques de Castelló.