El llibre «Proyecto y diseño de áreas verdes» del professor Manuel Muncharaz guanya el Premi del Llibre Agrari

24/09/2014 | SCP

• Manuel Muncharaz premi-muncharaz manuel-muncharaz

Manuel Muncharaz, exprofessor del Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció de la Universitat Jaume I. | FOTO: VOX UJI

El llibre Proyecto y diseño de áreas verdes de Manuel Muncharaz, exprofessor del Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció de la Universitat Jaume I, ha resultat guanyador de la 43a edició del Premi del Llibre Agrari, convocat per la Fira de Lleida en el marc de la Fira de Sant Miquel.

L'obra, publicada per Mundi Prensa, tracta sobre totes les matèries que s'han de manejar per a afrontar qualsevol projecte paisatgista, des de la seua concepció fins a la posada en marxa. Així mateix, permet conèixer les característiques generals de les plantes, el seu paper en el disseny i el seu comportament general.

De les 29 obres presentades en aquesta convocatòria, el jurat ha premiat aquesta publicació per oferir una visió integral de totes les fases del projecte de creació d'un espai verd, des del disseny fins a l'execució i també l'explotació i manteniment posteriors. A més, ha valorat especialment l'obra per aportar una visió agronòmica més que arquitectònica o estètica, a diferència de la bibliografia habitual sobre aquest àmbit.

El lliurament del guardó, dotat amb 6.000 euros, es va celebrar el passat 28 de setembre en la clausura del saló agrari lleidatà.

Manuel Muncharaz és enginyer agrònom i, en l’actualitat, és cap d’Estructures i Obres Agràries a Castelló. Ha format part del Departament d’Enginyeria Mecànica i Construcció de la Universitat Jaume I com a professor associat des de l’any 2000 fins al passat curs 2013/2014. Ha publicat diversos llibres com ara El almendro. Manual técnico o El nogal. Técnicas de producción de fruto y madera, així com nombrosos articles en revistes especialitzades.