El professor de l’UJI Salvador Cuenca parla sobre la fenomenologia de l’aura a Berkeley

24/09/2014 | SCP

• Salvador Cuenca berkeley salvador-cuenca

Salvador Cuenca, professor associat del Departament de Filosofia i Sociologia de la Universitat Jaume I. | FOTO: VOX UJI

El professor associat del Departament de Filosofia i Sociologia de la Universitat Jaume I Salvador Cuenca va oferir el passat 24 de setembre la conferència «Phenomenology of aura: Ovid and Petrarch, Baudelaire and Benjamin» a la Universitat de Berkeley dels Estats Units d’Amèrica.

L’objectiu de la presentació era mostrar la relació entre el llorer de fulla perenne i el concepte d’aura encunyat per Walter Benjamin. Cuenca hi va utilitzar una metodologia basada en la fenomenologia hegeliana que permet vincular la natura amb l’àmbit de la cultura o camp de l’esperit (Geist).

La conferència va estar dividida en quatre parts: la qualitat de la perennitat de les fulles de llorer; la simbologia de Daphne d’acord amb Les metamorfosis d’Ovidi; el cim de l’aura poètica amb Petrarca i la decadència amb Baudelaire, i el concepte abstracte d’aura de Benjamin.