El documental «En clave de Ortifus» en què col·labora el Laboratori de Comunicació de l’UJI rep una subvenció del Ministeri de més de 8.000 euros

09/09/2014 | SCP

El projecte de curtmetratge documental En clave de Ortifus, de la productora Xerea Films, en el qual col·labora el Laboratori de Comunicació de la Universitat Jaume I, ha rebut una subvenció de l’Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals que ascendeix a 8.150 euros.

La convocatòria del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, que tenia un pressupost total de 400.000 euros, va rebre més de 200 sol·licituds amb projectes de curtmetratge dels quals tan sols 44 han aconseguit l’ajuda. Així mateix, el curtmetratge En clave de Ortifus també ha recaptat fons mitjançant una campanya de crowdfunding a través de la qual s’han aconseguit 6.005 euros.

El documental, dirigit per Ricardo Macián, portarà a la pantalla gran la trajectòria del prestigiós dibuixant valencià, referent al món de la vinyeta de caràcter crític i social. El film celebrarà també un esdeveniment important: aquest any l'artista es reincorpora al món de les Falles valencianes (des de l'any 2000 no treballava en aquest àmbit) com a dissenyador d'un dels monuments de la Secció Especial, Na Jordana. La cinta combinarà animació amb realitat.

Macián va dirigir anteriorment els llargmetratges de caràcter documental Los ojos de Ariana (2007) i Tierra sin mal (2011). La productora del curtmetratge, Xerea Films, va estrenar el passat any el reeixit documental Fallas 37. El arte en guerra dirigit per Óscar Martín i narrat per José Sacristán, que va ser preseleccionat per als Premis Goya.

Més informació: www.enclavedeortifus.com