Més de 100 xiquets i xiquetes participen en la Summer Camp - Escola d'Estiu de Videojocs organitzada conjuntament per l’UJI i la FUE

21/07/2014 | SCP

• Summer camp summer-camp summer_camp

En els tallers s'han treballat totes les fases de creació d'un videojoc. | FOTO: VOX UJI

Més de 100 xiquets i xiquetes han participat en la Summer Camp - Escola d'Estiu de Videojocs, organitzada per l’UJI juntament amb la FUE. L'escola, que s'ha celebrat del 23 de juny al 25 de juliol, s'ha organitzat en cursos d'una setmana de durada, on xiquets i xiquetes de 7 a 15 anys han creat els seus propis jocs, relacionats cada setmana amb un tema diferent.

En els tallers s'han treballat totes les fases de creació d'un videojoc, la qual cosa ha fet possible desenvolupar la seua imaginació i creativitat. Els alumnes han pogut crear les seues pròpies històries interactives al voltant d'un argument propi: han definit el funcionament, han dibuixat per ordinador els personatges, han programat la lògica del joc i finalment afegit la música que ells mateixos han triat. A més, els tallers han fomentat el treball en equip, de manera que els xiquets i xiquetes han après també a compartir i discutir idees i han arribat a un consens amb el company o companya per a millorar l'argument del videojoc a desenvolupar.

Finalment, tots els videojocs creats han sigut publicats tant en la web (http://www.gamesonomy.com/kids/) com en mòbil, ja que també s'hi ha desenvolupat una aplicació gratuïta disponible en els mercats digitals (Gamesonomy Kids), que conté tots els jocs creats pels participants del curs. D'aquesta forma, els alumnes han pogut ensenyar a les seues amistats el seu joc en el mòbil.

Des del punt de vista del professorat, aquest curs ha aconseguit l'objectiu que els xiquets i xiquetes no vegen els videojocs com a mers jugadors, sinó que s'involucren en totes les fases de disseny i vegen que és necessari abastar moltes temàtiques, des de la història o narrativa, passant pel disseny dels elements gràfics i auditius i acabant en un procés final de publicació.