Les alumnes María López Puigdollers i María José Arrufat Marqués estudiaran un postgrau als Estats Units amb una beca Fulbright

09/07/2014 | SCP

• María López Puigdollers fulbright maria-lopez
  • María José Arrufat Marqués fulbright mj_arrufat

Dalt l'estudianta María López. Baix María José Arrufat. | FOTO: VOX UJI

Dues estudiantes de la Universitat Jaume I gaudiran de les prestigioses beques Fulbright per a ampliar els seus estudis de postgrau en una universitat dels Estats Units. Concretament, les alumnes seleccionades per a la beca han sigut María López Puigdollers, estudianta del Màster en Professorat de Secundària de l'UJI, que cursarà el Màster en Estudis Curatorials (Museum Studies) a la Universitat de Harvard i María José Arrufat Marqués, que ha realitzat el màster MELACOM de l'UJI i cursarà el MA in Applied Second Language Acquisition a la Universitat Carnegie Mellon.

María López Puigdollers

María López Puigdollers desenvoluparà durant la seua estada a Harvard la seua tesi centrada en els museus universitaris. Aquesta universitat compta amb tres museus d’art de gran qualitat i renom i, en l’actualitat, es troba en la recta final d’un projecte de renovació i expansió dels Harvard Art Museums que inclou la construcció d’un nou centre.

L'estudianta es va graduar primera de la seua promoció en Periodisme Internacional a la Universitat de Navarra (2008-2012). El tercer curs de la titulació el va realitzar a la Universitat de Missouri-Columbia, la millor universitat de periodisme segons els rànquings. A continuació, va cursar el Màster en Estudis Contemporanis a la Universitat de Navarra, on va realitzar el seu treball de fi de màster titulat «El museo universitario como concepto: entre la función docente y la comunicación institucional».

Enguany, María López Puigdollers ha completat la seua formació amb el Màster en Professorat de Secundària de la Universitat Jaume I, en el qual ha realitzat un treball de fi de màster que ha versat sobre els museus i l’educació titulat «El museo como espacio educativo integrado: una propuesta pedagógica».

María José Arrufat Marqués

María José Arrufat Marqués va acabar la llicenciatura de Filologia Anglesa a l'UJI sent la primera de la seua promoció (2008-2012) i li van ser concedits el Premi de Rendiment Acadèmic de Primer Cicle del curs acadèmic 2009/2010 i posteriorment el Premi Extraordinari Final de Carrera del curs acadèmic 2011/2012. Enguany, ha finalitzat el Màster Universitari en Ensenyament i Adquisició de la Llengua Anglesa en Contextos Multilingües (MELACOM). El seu treball de fi de màster, titulat «The effect of instruction on production and recognition of pragmatic routines: a case study» ha versat sobre un tema innovador: estudiar les rutines pràgmàtiques en xiquets.

La vinculació del grup d'investigació de Língüistica Aplicada a l'Ensenyament de la Llengua Anglesa (LAELA) amb la prestigiosa Universitat Carnegie Mellon es consolida amb la incorporació de María José Arrufat Marqués com a becària Fulbright a aquesta universitat de Pittsburgh (Pennsilvània) el proper curs 2014-2015, per un any, prorrogable per dos anys.