Publicacions de la Universitat Jaume I presenta el llibre «La fiesta barroca. Los reinos de Nápoles y Sicilia (1535-1713)»

08/07/2014 | SCP

• Fiesta barroca fiesta-barroca fiesta-barroca

Víctor Minguez, Vicent Climent i Matteo Mancini en la presentació de la publicació. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el professor Matteo Mancini de la Universitat Complutense de Madrid, juntament amb el catedràtic de l’UJI Víctor Mínguez, van presentar el passat 4 de juliol a la Llotja del Cànem l'últim llibre del grup d'investigació Iconografia i Història de l'Art, La fiesta barroca. Los reinos de Nápoles y Sicilia (1535-1713).

L’obra ha sigut presentada prèviament durant el passat mes de maig a les ciutats italianes de Roma, Palerm i Nàpols. El projecte «Triunfos barrocos» es va iniciar l'any 2009 amb un ambiciós propòsit: localitzar, classificar, analitzar i editar les manifestacions gràfiques de l'art festiu barroc en tots els territoris que van formar part de la Monarquia Hispànica.

Amb aquest llibre n'han vist la llum ja tres volums: La festa barroca. El regne de València (1599-1802) editat per la Universitat Jaume I en 2010, La fiesta barroca. Los virreinatos americanos (1560-1808), coeditat per la Universitat Jaume I amb la Universitat de las Palmas de Gran Canària en 2012 i Premi Nacional d’Edició Universitària a la millor coedició interuniversitària en 2013; i La fiesta barroca. Los reinos de Nápoles y Sicilia (1535-1713), editat per la Universitat Jaume I i la Biblioteca Centrale della Regione Siciliana en  2014.

El grup d’investigació està preparant dos volums més de la sèrie, que s’intitularan: La fiesta barroca. La corte del rey (1555-1808) i La fiesta barroca. El imperio portugués (1580-1640).

Altres notícies:

Publicacions de la Universitat Jaume I coedita el llibre «El català a l’espai de comunicació. El procés de normalització de la llengua als mèdia (1976-2013)»