La vocació per la ciència uneix 18 alumnes de batxillerat en les II Colònies Científiques de l’UJI

10/07/2014 | SCP

• II Colònies científiques colonies-cientifiques colonies

Alumnes participants en la segona edició de les Colònies Científiques. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

L'interès per l'àmbit científic ha reunit durant cinc dies 18 alumnes de primer de batxillerat de la província en la segona edició de les Colònies Científiques, gestionades per la Unitat de Suport Educatiu i promogudes pel Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa. Enguany han participat en les colònies estudiants provinents de centres de Castelló, Peníscola, Torreblanca, Benicarló, Nules i Borriana, que han tingut l'oportunitat de conèixer de prop diferents disciplines de la branca científica a través d'un ampli programa de tallers i activitats.

Les jornades es van iniciar amb les pràctiques de física, en les quals van realitzar joguets amb imants i van mesurar la radiació solar, mentre que en tecnologia van experimentar amb l'electricitat muntant un circuit. La biologia també va ser protagonista en les colònies amb pràctiques de laboratori sobre el control de plagues o l'observació d'intercanvis hídrics. «Les pràctiques de química van ser de les més divertides perquè vam estar fent blandiblú. A més, quasi tots els dies vam tenir classes de matemàtiques i anglès. A mi les matemàtiques em van agradar molt perquè ens van mostrar que poden ser divertides a més d'útils. A través de jocs en els quals s'apliquen matemàtiques aprens molt més les matèries que si només són fonaments teòrics», explica Cristina Tomás, alumna de l'IES Politècnic de Castelló.

Però les colònies no solament han contribuït que aquests futurs investigadors i investigadores puguen ampliar els seus coneixements i potenciar la seua vocació científica, sinó que han servit també per a fomentar els valors de convivència i crear forts llaços d'amistat. En aquesta línia, l'estudiant Fernando Castelló, del Col·legi Salesià San Juan Bautista de la Vall d'Uixó, assenyala que «el que més m'ha agradat és l'ambient i la gent que he conegut». Amanda Abad, de l’IES Gilabert de Centelles de Nules, destaca la «gran companyonia de les jornades».

L'alumne de l'IES Penyagolosa de Castelló Alaá Moucharrafie resumeix així l'experiència: «Som un grup d'alumnes que hem decidit gastar part del nostre estiu a adquirir coneixements i ha valgut la pena, m'ha encantat l'experiència i he conegut molta gent. Les classes que han impartit els professors han sigut molt bones i el suport de les monitores i el personal de la Unitat de Suport Educatiu ha sigut excepcional. Sempre recordaré les colònies com una cosa molt bonica, i si hi haguera unes colònies per a segon de batxillerat, m'apuntaria sense dubtar-ho».

Fotografies